סמדר שיר נגד המחאה החדשה: "מה עובר עליכם?"

הסופרת והעיתונאית, סמדר שיר, יוצאת נגד התופעה בה ישראלים רבים החליטו לא לנקות לקראת פסח כמחאה נגד המצב המדינה: "תנו לשמוח. פרגנו לעצמכם ערב אחד של שמחה כנה, בלי פוליטיקה ורפורמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/04/23 07:52 יג בניסן התשפג

סמדר שיר נגד המחאה החדשה: "מה עובר עליכם?"
צילום: אביגיל עוזי cc-by-sa -wikipedia

בשבועות האחרונים, ישראלים רבים מתכוננים לקראת חג הפסח, כשברקע המחאות נגד הרפורמה במערכת המשפט עדיין נמשכות למרות שיחות ההידברות בבית הנשיא. בתוך כך, הסופרת והעיתונאית, סמדר שיר, פרסמה אתמול (ב') פוסט בעמוד הפייסבוק שלה בו היא יוצאת נגד התופעה החדשה בה ישראלים רבים החליטו לא להתכונן לחג כמחאה נגד הרפורמה. 

"תקשיבו, ותקשיבו לי טוב, עם אוזניים מחודדות", פתחה שיר את הפוסט, "בתשע בבוקר, כשקיבלתי ווטסאפ בענייני עבודה (מי עוד יכול לחפש אותי בשעה הזאת) שהסתיים בנימה אישית, 'בפסח הזה אני לא מנקה ולא מקרצפת', גיחכתי. כמה שעות עברו מאז הראשון? תספרו לבד. מתברר שזה הטרנד החדש. סוג של. זה מתפייט 'לפחות משהו טוב אחד יצא מהמחאה, קיבלתי פטור מתריסים' וזו מהגגת 'בחג החירות גם שפחה יוצאת לחופש" והשלישי מריע 'הבית שלי מלא חמץ, הגוף שלי מלא חמץ, אם תפשפשו לי בתיק תגלו בו צ'יזבורגר. חטא כפול. גם חמץ וגם לא כשר'".

ההפגנה בתל אביב , הערב

ההפגנה בתל אביב צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

"תנו לשמוח. פרגנו לעצמכם ערב אחד של שמחה כנה, בלי פוליטיקה ורפורמה"

שיר תהתה על מטרתה של המחאה הזו. "תגידו, מה עובר עליכם? נסחפתם בגלי המחאה? הפכתם לאנטי-שנטי? ובכלל, ממתי בנאדם מתגאה במה שהוא ללללללא עשה? לא תעשו ביעור חמץ? תפאדל, זה בינכם לבין זה שיושב למעלה. וזה לא עניינו של הציבור הרחב".

מחאת השפחות

מחאת השפחות צילום: Tomer Neuberg/Flash90

העיתונאית ביקשה מעוקביה לשמוח בחג הפסח. "תנו לשמוח. פשוט לשמוח על כך שאבותינו יצאו ממצרים או על זה שהאביב הגיע וארצנו שוב פורחת. פרגנו לעצמכם ערב אחד של שמחה כנה, בלי פוליטיקה ורפורמה. אם קשה לכם לשמוח בטבעיות אז נסו למצוא זיקוקים של שמחה בחיק המשפחה או ממטעמי הארוחה. במיוחד מהגפילטע עם כתר הגזר שתמיד נתקע בגרון. תשמחו שאתם חיים. תשמחו שאתם בריאים. מה, חסרות סיבות לשמחה? כן".

"אל תרדו כל כך נמוך רק כדי להגביר את הווליום ולהעצים את הלהבות"

הסופרת ביקשה מעוקביה לשים את הפולטיקה והמחלוקת בצד. "אז ברגע זה, שתי יממות לפני מה נשתנה ומרור וצימעס, אני מבקשת מכם לעשות דליט ארוך על כל ה"לא ניקיתי מטעמי מצפון, אני מתנגד לכפייה. אל תתנו לרעל הזה לחלחל לוורידים שלכם ולהתנחל בעצמות. אל תרדו כל כך נמוך רק כדי להגביר את הווליום ולהעצים את הלהבות. בואו נשמח. פשוט נשמח. יש מבין?"

 שולחן ליל הסדר

שולחן ליל הסדר צילום: פלאש 90. הדס פרוש

בסיום דבריה, הוסיפה ואמרה כי "אה, עוד משהו. אל תציבו לעצמכם אתגר דמיוני עד בדיוני בנוסח 'השנה נסב לשולחן הסדר כמו אחים'. עוד דליט. מספיק קצר. עדיף שבסדר לא תסבו לשולחן כמו אחים שמתחרים במי ימצא את האפיקומן. אוהבת. לא יודעת איפה המקש של הלב".