אסף זמיר מתנצל: "התבטאות לא מוצלחת"

קונסול ישראל לשעבר התארח בחדשות 12 ואמר משפט שהרגיז במיוחד את ינון מגל. כעת אסף זמיר מתנצל ומסביר את הכוונה שעמדה מאחורי האמירה שלו, "המשבר עם ארצות הברית חמור אפילו יותר מהתבטאות של הקונסול לשעבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 11:17 יא בניסן התשפג

אסף זמיר מתנצל: "התבטאות לא מוצלחת"
אסף זמיר ומאיה ורטהיימר, צילום: Miriam Alster/Flash90

הפוליטיקאי אסף זמיר עורר סערה לאחרונה כשהחליט לפרוש מתפקיד קונסול ישראל בניו יורק ברוח המחאות והמצב המתוח בארץ. התפטרותו גררה אחריה תגובות רבות, ביניהן תגובתו של שר החוץ אלי כהן, עליה זמיר הגיב בעצמו. אתמול (שבת) קונסול ישראל לשעבר התראיין בחדשות 12 על הבחירה להתפטר ואמר משפט שהרגיז את ינון מגל: "אנחנו מדינת חסות של ארצות הברית".

אסף זמיר מסביר: "חמור יותר מהתבטאות של הקונסול לשעבר"

המשפט שאמר זמיר, בעלה של השחקנית ואושיית הרשת מאיה ורטהיימר, גרר תגובות רבות וכועסות שיצאו נגדו. זמיר הבין את טעותו ולא הרבה אחרי סיום השידור הוא הגיב בציוץ בטוויטר. "התבטאות לא מוצלחת", הוא הודה, "ישראל לא 'מדינת חסות' של ארה"ב". הפוליטיקאי לא הסתפק בהתנצלות והסביר את הכוונה שעמדה מאחורי המשפט המדובר.

"ישראל מתקיימת, מתחזקת ומשגשגת הודות לחסות ולתמיכה שלה", טען זמיר, "בווטו באו"ם, במענקים, בערבויות, בנשק, בקהילה יהודית חזקה ובאין סוף פרמטרים". את הציוץ שלו קונסול ישראל לשעבר סיים באמירה נוקבת ובעקיצה לינון מגל, שהזדעזע מדבריו. "המשבר עם ארצות הברית ושבירת עקרון הערכים משותפים חמור אפילו יותר מהתבטאות של הקונסול לשעבר".