עמית סגל: "18 שנה חיכיתי לשאול את השאלה הזאת"

הפרשן הפוליטי המגיש גם את התוכנית "פגוש את העיתונות" יחד עם העיתונאי בן כספית, ראיין בתוכניתו אמש את השופטת בדימוס איילה פרוקצ'יה. סגל ניצל את העובדה ושאל את השופטת שאלה שישבה על ליבו במשך כל השנים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/04/23 11:11 יא בניסן התשפג

עמית סגל: "18 שנה חיכיתי לשאול את השאלה הזאת"
סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי 18 שנה: במהלך התקופה האחרונה נשמעות השוואות רבות בין היחס אותו מקבלים המפגינים וחוסמי הכבישים מקבוצת מתנגדי הרפורמה, לבין המפגינים וחוסמי הכבישים שהתנגדו לתוכנית ההתנתקות לפני 18 שנה. אחת השופטות שהורתה בזמנו על מעצר המפגינים, כולל קטינים הייתה שופטת העליון בדימוס איילה פרוקצ'יה. אמש הגיע פרוקצ'יה לתוכניתו של סגל וזה הצליח לשאול אותה על אירועי ההתנתקות.

"במה זה שונה מחסימות הכבישים עכשיו?"

"אני רוצה לשאול אותך על זכויות אדם" פתח סגל, "יש מקרה אחד שנוגע אלייך כשופטת שמרתיח אנשים והוא, ההחלטה להורות על מעצרה של נערה בת 14. במה זה שונה מחסימות הכבישים עכשיו, איפה השופט שיבוא ויגיד דברים דומים לחוסמי הכבישים עכשיו?" שאל סגל.

השופטת פרוקצ

השופטת פרוקצ'יה, "תחושה של איפה ואיפה" צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההסבר של השופטת

השופטת פרוקצ'יה ניסתה להסביר את אירועי אותם ימים ואמרה: "באותה החלטה היה מקרה הרבה יותר מורכב מכפי שאתה מציין. שיחד עם קבוצה גדולה לא רק חסמו כבישים, היה שם שיבוש מהלכי משפט וסירוב להזדהות בפני שוטרים ובפני בית המשפט כולם שוחררו בערבות, גם הנערה הזו".

"כעבור חודש" המשיכה השופטת בהסבר, "היא הפרה את תנאי השחרור ועשתה עבירה נוספת, בבית המשפט נשאלה השאלה האם יש חלופת מעצר לאותה נערה". סגל התעקש ושאל את השופטת: "זה מה שכואב לאותם אנשים השופטת, אנשים מרגישים שיש איפה ואיפה בינהם לבין המפגינים עכשיו". בסיום הדיון אמרה השופטת כי "אני אף פעם לא נמנעת מלהודות בטעות ואם יש טעות אני שמחה להודות בזה, לא כך היה במקרה הזה".