עמית סגל לא מתרגש ממשבר חוקתי: "באיזה תרחיש בדיוק זה אמור לקרות?"

הפרשן הפוליטי מסביר מדוע הכותרות על המשבר החוקתי אליו עתידה לישראל להיקלע מוגזמות: "בישראל ממשלות נופלות מהר והחלטות ממשלה מתבצעות לאט. על העיתונים שיעטפו את כלי הסדר כדאי גם לכתוב שיש אפשרות שבכל זאת יהיה בסדר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/03/23 11:06 ט בניסן התשפג

עמית סגל לא מתרגש ממשבר חוקתי: "באיזה תרחיש בדיוק זה אמור לקרות?"
צילום: Flash90

לקראת חג הפסח, הפרשן הפוליטי הסרוג והוותיק השתתף בהכנות לקראת החג. "לא רק השינויים במערכת המשפט נשלחו השבוע לבוידעם, גם עבדכם הנאמן. בחושך ובאבק, תרתי אחר ארגז הכלים הכשרים לפסח", הוא כותב בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות".

המצב חמור דיו מכדי להחמיר אותו אל סף ההיסטריה

"קערת הסדר וכוסות הזכוכית היו עטופים בעיתונים, מהפעם האחרונה שהיינו בבית בחג: פסח לפני שלוש שנים, ימי סגר הקורונה הראשון. פלא שהכלים לא נסדקו מהאימה שעטפה אותם מאז אפריל 2020", כתב סגל ההמום ונתן מבחר כותרות אימה מתקופת הקורונה.

מחסום משטרתי. ארכיון

סגר. מי זוכר? | צילום: יונתן סינדל/ פלאש 90

"אולי כדאי, לטובת המוניטין של כולנו בשנה הבאה, לעטוף את כלי הפסח השנה במוסף הספורט. החדשות מלאות בתרחישי אימה, נבואות קודרות על קץ המדינה, חלוקה לישראל ויהודה, סוף הציונות. המצב חמור דיו מכדי להחמיר אותו אל סף ההיסטריה, ממש כפי שהיה בקורונה".

עמית סגל מנתח: זה מה שיקרה בתרחיש הכי קיצוני של משבר חוקתי

הוא נותן כדוגמא את המשבר החוקתי שעתיד להתרגש על ישראל, כך לפי כותרות העיתונים, ומסביר: "רמטכ"לים ומפכ"לים, ראשי שב"כ ומוסד, כבר מודיעים שבמקרה חירום יצייתו אך ורק לבית המשפט ולא לכנסת. הקואליציה דורשת מהם לעשות ההפך. אבל באיזה תרחיש בדיוק זה אמור לקרות? גם אם תהיה חקיקה, וגם אם תיפסל בידי בג"ץ, איך בדיוק יבשיל חוסר הוודאות סביב הוועדה לבחירת שופטים לרמטכ"ל שיושב בבור בקריה ולא יודע למי להקשיב?".

הוועדה לבחירת שופטים

הוועדה לבחירת שופטים בראשות גדעון סער. ארכיון | צילום: ללא

"בתרחיש החמור ביותר, בג"ץ יפסול את הרכב הוועדה החדשה לבחירת שופטים. במקרה כזה, הליכוד לא יתעקש לכנס אותה ולבחור נשיא חדש שבו העליון לא מכיר. הוא פשוט יימנע מכינוס הוועדה, וייתן לנשיאה חיות ולשופטת ברון לפרוש, בבחינת 'אם אני לא טס אף אחד לא טס'. במונחי הקורונה, המשבר יהפוך ממגפה משתוללת למחלה כרונית. מפנדמיה מבהילה לאנדמיה מציקה".

"לא יוקם מעבר גבול באזור מודיעין בין ישראל הראשונה וישראל השנייה"

לסיום שיגר סגל צרור הערכות אופטימיות: "כמו כן, ובזהירות המתחייבת, אפשר להעריך שלא יוקם מעבר גבול באזור מודיעין בין ישראל הראשונה וישראל השנייה. המשמר הלאומי של איתמר בן גביר לא ישמש כבסיג', ולו מהטעם שזו הפעם החמישית בשנתיים האחרונות שבה מודיעים על הקמתו. בישראל ממשלות נופלות מהר והחלטות ממשלה מתבצעות לאט. על העיתונים שיעטפו את כלי הסדר כדאי גם לכתוב שיש אפשרות, אכן קלושה, שבכל זאת בסוף יהיה בסדר".