עמית סגל: "סליחה על ההפרעה בפסטיבל זדורוב, זה הנושא החשוב של היום"

הפרשן הפוליטי מזכיר, כי נמשכים הדיונים בסביבת ראש הממשלה סביב פיטוריו של שר הביטחון גלנט. סגל מבהיר: זה מאבק פנים ליכודי האם יש מקום גם למחנה הליברלי במפלגה

חדשות כיפה חדשות כיפה 30/03/23 12:25 ח בניסן התשפג

עמית סגל: "סליחה על ההפרעה בפסטיבל זדורוב, זה הנושא החשוב של היום"
עמית סגל Avshalom Sassoni/Flash90, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

 

גלנט יחזור לתפקיד? האירוע הגדול של היום הוא זיכויו הדרמטי של רומן זדורוב, 16 שנה לאחר הרצח המזעזע של תאיר ראדה. אבל נושא אחר חשוב לא פחות נוגע לאיוש תפקיד שר הביטחון. בימים האחרונים, מנסה יו"ר ש"ס אריה דרעי להביא לפשרה שתאפשר את השארתו בתפקיד. הפרשן הפוליטי עמית סגל מסביר כי מדובר לא רק על איוש התפקיד, אלא גם על מאבקים פנימיים בתוך הליכוד.

"שאלת אופיו של הליכוד"

"סליחה על ההפרעה בפסטיבל זדורוב" כותב סגל בחשבון הטלגרם שלו, "אבל ההכרעה המשמעותית של היום. על הפרק פה לא יואב גלנט" הוא מסביר, "אלא במידה רבה שאלת אופיו של הליכוד והאם הוא יישאר מפלגה שמשתרעת עד לימין המתון או כזו שנלחמת על האלקטורט של הבייס הלוהט".

דרעי, נתניהו וגלנט בכנסת, נמצאה נוסחת הפשרה?

דרעי, נתניהו וגלנט בכנסת, נמצאה נוסחת הפשרה? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"לא סתם בן גביר, דיסטל, גוטליב וכו' דוחפים לפיטוריו"

סגל מסביר כי האגף בקואליציה הקורא לפטר את גלנט בכל מחיר, רוצה זאת גם משום שהדבר ישפיע על אופיו של הליכוד ויבסס עוד יותר את כוחו של הבייס: "לא סתם בן גביר, דיסטל, גוטליב וכו' דוחפים לפיטוריו. הם מבינים מה על הפרק". סגל מסביר גם איך ייתפס מינוי של אדם אחר במערכת הביטחון: "בנוסף שר ביטחון אחר גם אם זה דיכטר או אלוף במיל' ייתפס בצה"ל כמינוי לא מקצועי".

בן גביר, בליכוד יש מקום לאגף הליברלי? צילום: Tomer Neuberg/Flash90