השאלון הזמרת הדתייה מייחלת שהקהל יצליח להשתחרר מהמטפחת

בראיון לכיפה, יעל קבסה מספרת מתי הבינה שהיא רוצה להיות זמרת, מה המגבלות שלה בתור זמרת דתייה, מה היא הכי אוהבת בעצמה ואיך נראה יום עבודה של זמרת ואמא לשבעה

תהילה שינובר תהילה שינובר, חדשות כיפה 28/03/23 17:02 ו בניסן התשפג

הזמרת הדתייה מייחלת שהקהל יצליח להשתחרר מהמטפחת
צילום: נדיה לוריאן דיאגליב

יעל קבסה, בת 43, היא מוזיקאית יוצרת, כותבת, מלחינה, מתופפת, ושורדת בג'ונגל האמיתי של החיים. היא אמא לשבעה ילדים כשהבכור ביניהם הוא ילד מיוחד. מתוך התמהיל הצבעוני הזה נולד הסינגל "שבי תנוחי", שהוא קריאה לכולנו להכניס אוויר למערכת.

מתי הבנת שזה מה שאת רוצה לעשות בחיים?

כשמלאו לי 16 שנים ידעתי שזה התחום שלי. אמנם לקח זמן ללמוד וליישם, אבל אני לא מפחדת מדרך ארוכה.

אם לא היית מתעסקת בזה, במה היית עובדת?

מיילדת, נהגת אמבולנס, או מנהלת מסעדה ובתי קפה אקסלוסיביים, או כל עיסוק שיש בו יצירתיות ומספיק אדרנלין.

מה המגבלות שלך בתור זמרת דתייה?

המגבלה העיקרית היא לפרוץ מחסומים. הראשון נמצא בראש של הקהל ושל מי שאני פוגשת בדרך, בתעשיה ובהופעות. שיצליח להשתחרר מהמיתוג שהמטפחת יוצרת, לפתוח את הראש ולהקשיב באמת. והשני הוא המחסום בראש שלי, כאילו אי אפשר ליצור ולהופיע אם אני אמא, דתיה, ולא בת 20. את המחסום השני כבר פרצתי, ולכן המחסום הראשון משתכנע ומתמוסס.

צילום: שלומי יוסף

מה התגובה הכי מרגשת שקיבלת?

"את מביאה גאולה לעולם", "כמה חיכינו לך". זו זכות ושמחה גדולה בשבילי לגלות שהעולם באמת מחכה ליצירה ולנוכחות שלי בתור מוזיקאית.

מה התגובה שהכי ביאסה אותך?

חייבת להודות שאני לא מצליחה להיזכר. מדי פעם חוטפת מכה קלה בכנף, כאפה קטנה לאגו (שזה תמיד בריא), אבל אחרי כמה כאלו הבנתי שזה חלק מהדרך אז אני אפילו לא סופרת אותם.

מה הדבר הכי קשה בעבודה שלך?

האתגר הגדול בשבילי בעיסוק הזה, ובעצם בכל רבדי החיים הוא להרפות, להיות מדוייקת ומחוברת פנימה. ועל כך הרי כתבתי את יצירת המופת "שבי תנוחי", שנכתבה בראש ובראשונה לעצמי כמובן.

מה את אוהבת בעצמך, במראה ובאופי?

באופי את העקשנות, וכנגד את המוכנות להקשיב וללמוד, את הההסכמה להיות בתהליך. במראה, אני מחבבת את הרעל בעיניים, מברכת כל בדל שומן, או צמיג שהתווסף עם כל הריון, וגם את האף שלי בפרופיל, לא יוצא לי לראות אותו הרבה אבל כשזה קורה אני מגלה שהוא נחמד.

איך נראה יום עבודה שלך?

משמרת בוקר קצרה בבית (משקמת את המטבח מארגוני הבוקר, מעמידה מכונה, מאפסת בלאגנים קטנים כדי לאפשר מרחב תנועה בבית) ואז צוללת לבונקר שהוא הסטודיו שלי שנמצא מתחת לקרקע. מנגנת, מתאמנת להופעה, כותבת שירים חדשים או תוכן לעוקבים, מלחינה, מעצבת וכל מה שקשור לניהול העסקי. פעם בכמה זמן יוצאת לנשום אויר ולקבל השראה. יום עבודה נגמר מוקדם יחסית כדי לחזור לתפקיד האמא, אבל לפעמים הוא ממשיך מאוחר בערב ואל תוך הלילה, אז ההשראה פורחת והמגבלות כמעט נעלמות.