יאיר שרקי: "מה אני יכול לעשות?"

בעקבות המצב המתוח בארץ וההפגנות הסוערות משני הצדדים, התומכים או המתנגדים לרפורמה, העיתונאי הסרוג הגיב בציוץ בטוויטר ושיתף את דעתו האישית להתמודדות עם המצב: "המבחן העצמי בערב כזה הוא פשוט"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/03/23 12:09 ה בניסן התשפג

יאיר שרקי: "מה אני יכול לעשות?"
צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הבחירה של ראש הממשלה בנימין נתניהו לפטר את השר יואב גלנט מתפקידו גרמה להצתה מחדש של ההפגנות והחמרה במצבן. היום (ב') גופים שונים במשק הודיעו על שביתה, וההפגנות הולכות ומתלהטות ברחובות. אתמול, בזמן שהמצב ברחובות בוער ומשני הצדדים כועסים, העיתונאי הסרוג הביע את דעתו בחשבון הטוויטר שלו.

יאיר שרקי: "מה אני יכול לעשות כדי למנוע מלחמת אחים?"

"המבחן העצמי בערב כזה הוא פשוט", כתב שרקי, "מה אני צריך ויכול לעשות כדי למנוע מלחמת אחים". העיתונאי הצעיר מבין את חומרת המצב, ומעוניין במאמץ משותף של שני הצדדים, כדי לא להתדרדר נמוך מכאן. "לא מה הצד השני צריך לעשות, לא מה המחנה השני חייב", נימק שרקי, "אלא מה המחנה שלי. מה אני".

הפגנות מהשמאל ומהימין

שעות לאחר שהודיע נתניהו על פיטורי שר הביטחון גלנט, אלפים יצאו להפגין במספר מוקדים ברחבי הארץ. בירושלים צעדו אלפים ברחוב עזה סמוך למעונו של נתניהו. בתל אביב נרשמו אירועים חסרי תקדים כאשר אלפי אנשים זרמו באופן ספונטני לנתיבי איילון שחסום לתנועה מסביבות השעה 22:00 בערב. אלפי המפגינים בנתיבי איילון הבעירו מדורות באמצע הכביש כשכל העת זורמים עוד ועוד מפגינים למקום.

צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

היום החלו הפגנות גם מצד התומכים ברפורמה. מטה תקומה 23 וארגוני ימין נוספים יצאו בקריאה ספונטנית למחנה הימין לעלות היום לירושלים על מנת להביע תמיכה בממשלה ולדחוף להמשך חקיקת הרפורמה המשפטית. בפרסום על ההפגנה נכתב "מצב חירום, עולים לירושלים! לא יגנבו לנו את הבחירות, אסור לוותר על בחירת העם!". ההפגנה תתקיים היום בשעה 18:00 מול רחבת הכנסת, והציבור התבקש להביא עימו דגלי ישראל.

הפגנות בעד הרפורמה

הפגנות בעד הרפורמה צילום: תנועת קול ישראל