שלמה ארצי: מוותר על פרס ישראל

הזמר והיוצר הוותיק שלמה ארצי נבחר לקבל את הפרס המכובד, אך הודיע כי הוא מוותר: "כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס" | במקומו יקבל את הפרס הזמר דקלון

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/03/23 20:00 ד בניסן התשפג

שלמה ארצי: מוותר על פרס ישראל
שלמה ארצי, צילום: גבריאל בהרליה

הזמר שלמה ארצי מלווה את הפסקול הישראלי כבר שנים ארוכות, ולאחרונה פורסם כי נבחר לקבל את הפרס המכובד במדינה - "פרס ישראל". אולם על רקע המחלוקות בעם בתקופה האחרונה, החליט הזמר לוותר על הפרס. במקומו, זוכה פרס ישראל החדש הוא הזמר המלחין והפזמונאי דקלון.

"כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס"

ארצי אמר כי, "אני מודה מאוד לוועדת פרס ישראל שהחליטה להעניק לי את הפרס בתחום הזמר העברי. זה מרגש אותי וזה כבוד גדול עבורי כזמר וכיוצר". אולם, לדבריו: "בעיתוי הנוכחי, כשהמדינה שלנו פצועה ושסועה, אני מרגיש שקשה לי לקבל את הפרס ולכן אני נאלץ בצער לוותר על הכבוד הגדול הזה"

עוד אמר הזמר, "אני שר למעלה מ-50 שנה לכולם, וכולם תמיד היו אהובים וראויים בעיניי, מבלי להבדיל בין חשיבה פוליטית, חילונית, דתית, עדתית או מגדרית. להיות חלק מהפסקול של מדינת ישראל - זה הפרס האמיתי בו זכיתי".

שלמה ארצי

שלמה ארצי צילום: משה שי/פלאש90

"עצרו, דברו, ותשקוט הארץ"

"אני רועד בכל גופי ונפשי כי אני מלא בדאגה מהפילוג, מהקרע, מהשבר שנקלענו אליו" כך אמר ארצי, וביקש: "אנא עצרו, דברו, ותשקוט הארץ. כי פרס ישראל שאני הכי מאחל לנו ולעצמי זה את ישראל האהובה, המחבקת, הדמוקרטית שאליה שרתי כל חיי ושעליה גדלתי ב-73 שנותיי וגידלתי בה את ילדיי ונכדיי".