עמית סגל מסביר: "די ברור שבבחירות הקרובות יתהווה גוש חדש"

הפרשן הפוליטי מסביר את החרדות העמוקות של מתנגדי ותומכי הרפורמה, וחוזה כיצד תראה הממשלה הבאה: "כל הסקרים, בלי יוצא מהכלל, מעידים שלאף גוש אין ממשלה בלי אחדות כלשהי"

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/03/23 12:16 ב בניסן התשפג

עמית סגל מסביר: "די ברור שבבחירות הקרובות יתהווה גוש חדש"
עמית סגל, צילום: Moshe Shai/FLASH90

הודעת פייק-ניוז שהגיעה אל הפרשן הפוליטי עמית סגל, בה נכתב נכתב כי הממשלה עתידה לחסום את האינטרנט והרשתות החברתיות, גרמה לו לחשוב מה עומד מאחורי "התקף החרדה הלאומי", לדבריו. בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות", מסביר סגל מהם החששות העמוקים של שני צידי המתרס ואיך זה ישפיע, לדעתו, על תוצאות הבחירות הבאות.

"בעיניים שלו, כל פחדיו מתגשמים"

"התקף החרדה הלאומי בעיצומו", כך כתב סגל בטורו, וחילק את ה"חרדה" לשניים - לצד הימני והשמאלי של המפה. "אגף אחד חרד ממדינת הלכה אורתודוקסית, נשענת על הרוב הדמוגרפי הקרב של כיפות סרוגות, כיפות שחורות וכיפות בכיס, בלי בג"צ ליברלי שישמש בייביסיטר", תיאר.

סגל מתאר את החרדות באגף השני של המפה הפוליטית, "בעיניים שלו, כל פחדיו מתגשמים" כך כתב סגל, ופירט: "הוא שומע ראשי ארגונים לשעבר שקוראים לציית לבית המשפט ולא לממשלה נבחרת, רואה את ההצטרפות של בעלי הון, עוקב אחר ההשתמטות משירות מילואים ביחידות עילית, ורואה שבג"צ היה רק קצה הקרחון. הוא משוכנע שאם הם ינצחו הפעם, אין טעם יותר בדמוקרטיה".

הפגנות

הפגנות צילום: Shir Torem/Flash90

"לאף גוש אין ממשלה בלי אחדות כלשהי"

בניסיון לתמצת את הקונפליקט, כתב הפרשן הפוליטי, "זה הסיפור: מדינת ההלכה מול המדינה העמוקה", אבל, לדבריו, זה עדיין  לא הסיפור במלואו. סגל מצביע על כך שכמעט כל הסקרים מעידים על כרסום משמעותי בכוחה של הקואליציה לטובת המחנה הממלכתי של בני גנץ ,"אבל כל הסקרים, בלי יוצא מהכלל, מעידים עוד משהו", כך אמר, "לאף גוש אין ממשלה בלי אחדות כלשהי".

בתוך כך, הפרשן הפוליטי הציג את התחזית שלו לבחירות הבאות: "בניגוד לארבעת הסבבים הקודמים, זה לא בהכרח שיתוק, אלא אמירה" לדבריו, "בהנחה הסבירה שנפתלי בנט חוזר, ויוסי כהן מתחמם על הקווים, די ברור שבבחירות הקרובות יתהווה גוש חדש, משמעותי, שיציע אחדות".

נתניהו, בישיבת הממשלה

נתניהו, "די ברור שבבחירות הקרובות יתהווה גוש חדש" צילום: Amit Shabi/POOL