מוטי רייף מגיב על סערת הטלית: "לבוא ולהגיד שאני ביזיתי? אני יהודי מאמין"

לאחר שצעד על מסלול שבוע האופנה כשהוא עטוף בטלית, מפיק האירוע מגיב על הסערה שחולל ועל התגובה החריפה של שר הדתות: "מי נתן למישהו זכות לקחת בעלות על חוקים ועל היהדות?"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/03/23 11:24 כח באדר התשפג

מוטי רייף מגיב על סערת הטלית: "לבוא ולהגיד שאני ביזיתי? אני יהודי מאמין"
צילום: Haydon Perrior ,haydonperrior

במסגרת תצוגת האופנה שהתקיימה השבוע בתל אביב, בחסות קורנית FAC, מוטי רייף עלה על המסלול כשהוא עטוף בטלית. היום (ג') רייף הגיב לראשונה על התגובות החריפות שקיבל, בניהן תגובתו של שר הדתות שטען לביזוי. תצוגת האופנה עוצבה בהשראת ערכי הדמוקרטיה והסובלנות, ובנוסף לרייף עלו על המסלול אנשי ציבור רבים ובניהם: רון חולדאי, ליהיא לפיד, עברי לידר, מאיה ורטהיימר, ליבי נחימובסקי, נטלי דדון ועוד.

שר הדתות זעם: "אנשים חירפו את נפשם לשמור עליה"

מפיק האירוע, מוטי רייף, עלה על המסלול בעודו עטוף בטלית בעיצובה של הגר אלמביק "אלמביקה". ההופעה של רייף עוררה סערה, והשר מיכאל מלכיאלי מיהר להגיב בתקיפות. "טלית היא אחד הסממנים הקדושים לעם היהודי", אמר שר הדתות, "בדורות הקודמים אנשים חירפו את נפשם לשמור עליה, וכאן מבזים וגוררים אותה על הרצפה מול קהל רב, כאילו מדובר באיזה בגד, ואיש לא קם ומוחה כנגד זה".

"מי נתן למישהו זכות לקחת בעלות על חוקים ועל היהדות?"

היום רייף התארח בתוכנית הבוקר של חדשות 13 ושיתף את הצופים במטרת התצוגה, "צעדנו למען דמוקרטיה, אהבה ושיויון". למרות התגובות הרבות שמחו וטענו על ביזוי, המפיק קיבל גם תגובות אחרות. "היה משהו כל כך יפה ומרגש בתקופה שאנחנו חיים, שאנשים נעמדו על הרגליים והזילו דמעה מתוך התרגשות". על תגובתו של שר הדתות הוא טען, "לבוא ולהגיד שאני ביזיתי?" התקומם רייף, "מי נתן למישהו זכות לקחת בעלות על חוקים ועל היהדות?".

במהלך הראיון רייף הבהיר כי לא מדובר בטלית אמיתית, אלא בעיצוב ייחודי לצורך התצוגה. "אני יהודי מאמין", הצהיר על עצמו המפיק, והוסיף לטענתו, "יותר מאותו אדם שטוען את הטענות שהוא טוען". בהמשך המפיק פנה באופן ישיר למליכאלי בתמיהה לתגובתו. לבסוף הוא חתם, "מציע לשר הדתות להתעסק בדברים יותר מהותיים מאשר הדבר היפה והקדוש שקרה שם".