עמית סגל עוקץ: "אפילו האקדמיה והיועמ"ש לא מתעלים לדרגתם"

הפרשן הפוליטי מותח ביקורת חריפה על האקדמיה הישראלית שהפקיעה א כל מרצה לדברור צד אחד, גם את מנדלבליט הוא תוקף סביב אותה פרשה שנחשפה השבוע. אבל מעל שני אלה נמצאים לדבריו מספר כלי תקשורת ש-"מתנהגים כצנזורה הצבאית בזמן מלחמה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/03/23 11:26 כד באדר התשפג

עמית סגל עוקץ: "אפילו האקדמיה והיועמ"ש לא מתעלים לדרגתם"
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

השבוע פורסם מכתבו של רקטור אוניברסיטת תל אביב שהטיח בחבריו לאקדמיה כי "שבוע הדמוקרטיה" באוניברסיטה הוכיח כי "הדיבור על סתימת פיות באקדמיה איננו עלילת דם". הפרשן הפוליטי עמית סגל מזכיר את דברי הרקטור בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" כסימן לכך שהאקדמיה עצמה חדגונית וסותמת את הפה למי שלא מתיישר.

מתחיל באקדמיה, ממשיך למנדלבליט

"אוניברסיטאות במימון ציבורי מזהירות מהשתלטות של צד אחד על האקדמיה ועל סכנה לחופש הביטוי, בעודן משרתות צד אחד ומסכנות את חופש הביטוי" הוא כותב ומביא מספר דוגמאות רק מהשבוע האחרון דוגמת "קורס למיקרוביולוגיה שהופקע לטובת הרצאה על הרס מערכת המשפט, כנראה בשל החשד שמדובר בחיידק טורף שהשתלט על מוחו של שמחה רוטמן" הוא כותב.

גם להיועמ"ש לשעבר מנדלבליט סגל לא מבליג ותוקף אותו סביב הפרשה, בה האישה שקראה לעברו לפני מספר שנים "פרשת משפטים בושה", מצאה עצמה עצורה במהלך השבת ובתהליך משפטי ארוך שנים. "האיש שחוזה – ובכך גם מנרמל – התנגשות אלימה למען הדמוקרטיה, מעולם לא טרח להתעניין בגורלה לאורך החודשים שהתיק נסחב בפרקליטות, כמו תמיד בגלל 'כשל טכני'" הוא כותב.

מנדלבליט, חוזר לבר אילן

מנדלבליט, לא התעניין בשלום האישה צילום: Flash90

"הם זועקים למיקרופון בעוד ידם סותמת את הפה של כל אחד בסביבתם"

אבל מעל כולם, לסגל יש ביקורת על חלקים בתקשורת הישראלית: "אפילו האקדמיה והיועמ"ש לא מתעלים לדרגתם של כמה כלי תקשורת, שבשם המאבק על חופש הביטוי והבעת הדעה משתיקים ודוחקים כל דעה אחרת. בעודם מתנהגים כצנזורה הצבאית בזמן מלחמה הם עונדים לעצמם צל"שים על מאבק הרואי נגד שלטון חשוך. איש לא יסתום לנו את הפה, הם זועקים למיקרופון בעוד ידם סותמת את הפה של כל אחד בסביבתם שמעז לחשוב אחרת" הוא כותב.