אחרי שפרסמה שהצביעה לציונות הדתית - אשת התקשורת בביקורת על סמוטריץ'

מעיין אדם חשפה לאחרונה כי בסבבי הבחירות האחרונים הצביע למפלגת הציונות הדתית. הערב היא ביקרה את יו"ר המפלגה ואת הנאום שנשא באנגלית: "אם מדברים בשפה אחרת - אז כמו שצריך. לכבד את האנשים שאתה מייצג"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/03/23 19:22 כב באדר התשפג

אחרי שפרסמה שהצביעה לציונות הדתית - אשת התקשורת בביקורת על סמוטריץ'
מעיין אדם, צילום: ערוץ כנסת

אשת התקשורת מעיין אדם שפרצה לחיינו לאחר תכנית הריאליטי "הישרדות", הפכה בשנים האחרונות לאחת מאושיות הרשת החזקות בארץ, ואף זכתה להשתלב בתכניות טלוויזיה ורדיו. בתחילת החודש חשפה אדם את הצבעתה במערכות הבחירות האחרונות: "הצבעתי לציונות הדתית בכל מערכות הבחירות האחרונות". הערב (ד') ההצבעה שלה לא מנעה ממנה לבקר את יו"ר המפלגה, שר האוצר בצלאל סמוטריץ', בשל הנאום שנשא באנגלית. 

"זה קורע מצחוק! אבל גם מביך ומרגיז"

"תפקיד בממשלת ישראל בא עם אחריות ללמוד אנגלית ולהתמקצע בה על מנת לייצג אותנו בעולם. אלו הפנים שלנו", ביקרה את שליטתו הנמוכה באנגלית של סמוטריץ' בסטורי שפרסמה באינסטגרם. "אני זוכרת את מופז שובר שיניים עם המורה שלו לאנגלית כל יום במשך שעות לפני נאום חשוב. אז כן, זה קורע מצחוק! אבל גם מביך ומרגיז". 

"אם מדברים בשפה אחרת - אז כמו שצריך"

בהמשך, אחד מעוקביה של אדם, שציין שאינו מאוהדי סמוטריץ', שאל אותה: "למה מביך? למה כולם חייבים לדעת אנגלית? זלנסקי עלה לנאום אפישהו באוקראינית והייתה לו מתורגמנית. מסי מתראיין רק בספרדית, נראה לי הוא לא יודע אנגלית. אז למה זה מביך? כל הכבוד שניסה ועמד שם. פשוט מעצבן הסגידה לשפה האנגלית". 

אדם השיבה לשואל שלא חייבים לדבר באנגלית ובמצב שהשר היה נואם בעברית זה היה בסדר גמור מבחינת כולם. "אבל", היא הוסיפה, "אם מדברים בשפה אחרת - אז כמו שצריך. לכבד את המעמד, את האנשים שאתה מייצג ואת האנשים שבפניהם אתה מופיע. איש לא חף מטעויות ואולי הוא השתדל מאוד, אבל מנהיגים נמדדים במבחן התוצאה והתוצאה הזו שמה אותנו ללעג".

בסיום תשובתה שיבחה את ראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני לא סוגדת לאנגלית אבל יש משהו מאוד מרשים במנהיגים שלנו כשהם נותנים שואו בשפתו של העולם הגדול, כפי שעושה נתניהו למשל. הוא תמיד מביא לנו כבוד על במות העולם".