ההוקרה המרגשת לרב: ישיבת ההסדר חגגה יובל בירושלים

באירוע מרגש אליו הגיעו כ- 1500 בוגרים חגגה ישיבת הגולן יובל שנים. במהלך הערב נערכה הוקרה מיוחדת לרב אמנון שוגרמן, שעמד בראש הישיבה במשך 35 שנה

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/03/23 14:33 כ באדר התשפג

ההוקרה המרגשת לרב: ישיבת ההסדר חגגה יובל בירושלים
ישיבת הגולן חוגגת 50 שנה, צילום: יעקב נחומי

ישיבת הגולן חגגה חמישים שנה להקמתה בבנייני האומה בירושלים: כ-1500 בוגרים, תלמידים, רבנים וידידים הגיעו לאירוע החגיגי לציון יובל שנים להקמת ישיבת הגולן שהתקיים אמש (א')  בבנייני האומה בירושלים. ישיבת הגולן נוסדה בשנת 1973 ברמת מגשימים ושלוש שנים לאחר מכן עברה למשכנה הנוכחי בישוב חיספין שבדרום הגולן. 

בערב נערכה הוקרה מיוחדת לרב אמנון שוגרמן, מי שעמד בראש הישיבה במשך 35 שנה וגידל דורות של תלמידים, ושהעביר לפני כ-12 שנה את האחריות הלאה אל הרב יואל מנוביץ שמכהן מאז כראש הישיבה. במהלך הערב עלה לבמה הרב יואל מנוביץ', ובהתרגשות בירך את הבוגרים שהגיעו מכל רחבי הארץ, את רבני הישיבה לדורותיה, את הר"מים הנוכחיים ואת תלמידי הישיבה. 

50 שנה לישיבת הגולן

50 שנה לישיבת הגולן צילום: יעקב נחומי

מורשת לימוד התורה בעולם עוד מימי התנאים

את האירוע הנחה גולן אזולאי, כשהקו המחבר בין כל חלקי הערב עבר בין מורשת לימוד התורה ברמת הגולן עוד מימי התנאים. אזולאי המחיז על הבמה את קורות הישיבה ולימוד התורה בגולן לאורך השנים מימי התנאים, מנקודת מבטו של רבי אליעזר הקפר, תנא שחי ופעל בגולן בסוף תקופת התנאים.

התייחסות מיוחדת ניתנה לכתובת הייחודית שנמצאה חקוקה במבנה עתיק בדרום הגולן, עליה נכתב "זה בית מדרשו של רבי אליעזר הקפר". אותה הכתובת רקומה גם על הפרוכת בבית המדרש של הישיבה. 

50 שנה לישיבת הגולן

50 שנה לישיבת הגולן צילום: יעקב נחומי

אמנית חול המחישה באמצעות ציור את סיפורה של ישיבת הגולן

במהלך הערב הוקרנו קטעי וידאו רבים שמספרים את סיפורה של הישיבה, משולבים עם בוגרי הישיבה הנמצאים בכל הצמתים במדינת ישראל. כמו כן התקיים פאנל עם ארבעה מבוגרי הישיבה שמכהנים בתפקידים רבניים במגוון מקומות, בקהילה בירושלים, כרב אוניברסיטת חיפה, כראש ישיבה תיכונית וכר"מ בישיבה גבוהה, בהנחיית בוגר הישיבה, העיתונאי בני טייטלבוים. 

רגע מיוחד במהלך הערב היה כשאמנית חול המחישה באמצעות ציור את סיפורה של ישיבת הגולן לאורך השנים, דרך הקמתה, הפיגוע בו נרצחו שלושה מתלמידי הישיבה, פעילותה למען הגולן לאורך השנים, המאבק נגד הגירוש מגוש קטיף והפצת התורה לכל הגולן, ברקע ביצוע של להקת הישיבה לשיר "פרוק ית ענך" אותו שרים תלמידי הישיבה מדי סעודת ערב שבת.