נתניהו ודרעי סיכמו: היועץ הדתי של ש"ס ימונה לתפקיד היוקרתי

כפי שסיכמו בהסכמים הקואליציונים, ראש הממשלה ויו"ר ש"ס החליטו למנות את היועץ האסטרטגי ישראל בכר, לקונסול ישראל בלוס אנג'לס. בכר שימש כיועץ של ש"ס בבחירות | המינוי דרוש את אישור ועדת המינויים

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 21:54 יט באדר התשפג

נתניהו ודרעי סיכמו: היועץ הדתי של ש"ס ימונה לתפקיד היוקרתי
נתניהו ודרעי, מינו קונסול בלוס אנג'לס, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מינוי יוקרתי ליועץ הדתי: ראש הממשלה נתניהו ויו"ר ש"ס אריה דרעי סיכמו הערב (א') על מינויו של היועץ האסטרטגי ישראל בכר לקונסול ישראל בלוס אנג'לס, כך מדווח העיתונאי מיכאל שמש. את דבר המינוי סיכמו השניים כבר בהסכמים הקואליציונים, אך היום כאמור הדבר סוכם סופית.

בכר, יועץ אסטרטגי שבעבר ייעץ הן לדרעי והן לנתניהו, עבד בבחירות האחרונות כאסטרטג של מפלגת ש"ס. מינוי מצריך עדיין את אישורה של ועדת המינויים. בכר עצמו התגורר בעבר בארצות הברית שם למד לתואר שני באוניברסיטה בניו יורק.

ישראל בכר, מינוי יוקרתי

ישראל בכר, מינוי יוקרתי צילום: CC BY-SA 3.0 ארז רובינשטיין

ייעץ לנתניהו ודרעי

לבכר עצמו יש קילומטרז' גדול בפוליטיקה הישראלית. הוא החל לשמש כיועץ של נתניהו מעוד שנים בהם שהה באופוזיציה וב-2009 ייעץ בקמפיין שהחזיר את נתניהו לראשות הממשלה. ב-2012 ליווה גם את חזרתו של דרעי לחיים הפוליטיים ובהמשך ליווה גם את משה כחלון במפלגת "כולנו" ואת בני גנץ בזמן שהוקמה "כחול לבן"

בכר זכור מפרשת ההקלטה נגד גנץ בעת שהיה היועץ של מפלגתו. בפברואר 2020, ארבע ימים לפני לכנסת ה-23, פורסמה קלטת שהוקלטה בידי הרב גיא חבורה ובה נשמע בכר אומר כי "גנץ הוא סכנה למדינה", בהמשך פוטר בכר מקמפיין כחול לבן.