יעל בר זוהר מגיבה לסערת הנידה: "ראיתי חשיבות בנושא"

מנחת הטלוויזיה פרסמה היום את מכתב הדחייה שלה לתביעה הייצוגית שהוגשה נגדה, בשל קידום ממומן של נושא שמירת הנידה. "העמותה חיפשה רק מרואיינות שאכן מקפידות על ערכי טהרת המשפחה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 16:36 יט באדר התשפג

יעל בר זוהר מגיבה לסערת הנידה: "ראיתי חשיבות בנושא"
יעל בר זוהר, צילום: פלאש 90

יעל בר זוהר מגיבה לפרשת הנידה: מנחת הטלוויזיה יעל בר זוהר והשחקנית וזוכת ה"אח הגדול", שי מיקה, הגישו היום (א') בקשת דחייה לתביעה ייצוגית שהוגשה נגדן עקב פרשת הנידה. על פי טענת התובעת, ראיון שערכו השתיים סביב נושא הנידה היווה "פרסום סמוי" של עמותת "שעשני אישה". בבקשת הדחייה טענו בר זוהר ומיקה כי המעורבות שלהן בקמפיין נבעה מהזדהות עם ערכיו וכי "הראיון היה אותנטי לכל דבר ועניין". 

"העמותה חיפשה רק מרואיינות שמקפידות על ערכי טהרת המשפחה"

יעל בר זוהר פרסמה את תגובתה לתביעה, "במהלך שנת 2021, נציגי עמותת "נשים מנהיגות שינוי" פנו אלי, והציעו לי להשתתף בפרויקט ערכי, העוסק בעיקרו במנהגי טהרת המשפחה, במסגרתו אראיין נשים מוכרות אשר החלו לטבול במקווה ומוכנות לשתף בחוויותיהן האישיות", פתחה וכתבה.

יעל בר זוהר

יעל בר זוהר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"מאחר שראיתי חשיבות בנושאי הפרויקט, הסכמתי להשתתף בו וכן להשתתף בערב השקה של הפרויקט אשר ייערך בביתה של מייסדת העמותה, וזאת תמורת תשלום עבור זמני. בהתאם לכך חתמתי על הסכם מול חברת ההפקה מטעם העמותה". בר זוהר הסבירה את מעורבותה דווקא בפרוייקט מסוג זה "מאחר ומטרת הפרויקט היא שיתוף חוויות אותנטיות ואישיות, העמותה חיפשה אך ורק אחר מרואיינות שאכן מקפידות בפועל על ערכי טהרת המשפחה".

שי מיקה: "הזדהיתי עם מטרת הפרויקט, והסכמתי לתרום לשיח אודותיו מניסיוני האישי"

בבקשת הדחייה מטעמה של שי מיקה, הוסבר כי השתתפותה בפרוייקט נבעה מהזדהות ערכית, "כאישה בעלת חיבור עז למסורת היהודית, המקפידה על ערכי טהרת המשפחה, הזדהיתי עם מטרת הפרויקט, והסכמתי להשתתף בו ולתרום לשיח אודותיו מניסיוני האישי".

לגבי התשלום שקיבלה עבור עריכת הראיון אמרה התחייבתי להשתתף ביום צילום ובערב ההשקה, תמורת תשלום עבור זמני", לדבריה "מדובר בראיון אותנטי לכל דבר ועניין. נשאלתי שאלות והשבתי כרצוני. בשום שלב לא 'הוכתבו' לי מסרים כשלהם".

שי מיקה

שי מיקה צילום: David Cohen/Flash90

התביעה: "מדובר בפרסום סמוי ברשתות החברתיות שהוסתר מהקהל"

כזכור, לפי כחצי שנה נחשף כי בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד יעל בר זוהר, שי מיקה ועמותת "שעשני אישה" ("נשים מנהיגות שינוי") הוגשה לבית המשפט המחוזי בתל אביב, זאת בשל קידום ממומן של נושא שמירת הנידה על ידי מפורסמות. המבקשת דורשת פיצוי של 300 שקלים לכל מי שנחשף לפרסום.

על פי הבקשה, מדובר בפרסום סמוי ברשתות החברתיות שהוסתר מהקהל והוצג כראיון אמיתי של יעל בר זוהר ושי מיקה שפורסם ביוטיוב. כזכור, השיחה בין השתיים עסקה בנושאי טבילה במקווה ושמירת נידה מצידה של מיקה, עניין שעורר סערה לאחר פרסום הסרטון.