"שנאת דת": יעל בר זוהר במתקפה על המתנגדים לקמפיין הנידה

אחרי התביעה היייצוגית והתקפות חוזרות ונשנות על משתתפות "קמפיין הנידה" מגיבה היום יעל בר זוהר לראשונה: "לא מפריע לי לעסוק במסורת יהודית; ל'טהרת המשפחה' מקום בציבוריות הישראלית"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/07/22 20:32 ו בתמוז התשפב

"שנאת דת": יעל בר זוהר במתקפה על המתנגדים לקמפיין הנידה
יעל בר זוהר, צילום: פלאש90

לפני כשבוע חשף גיא פינס כי אושיות רשת ומפורסמות קיבלו מאות אלפי שקלים עבור קידום ערכי טהרת המשפחה ברשת וזאת ללא ידיעת העוקבות. בין הנשים שהשתתפו בקמפיין: יעל בר זוהר, שי מיקה יפרח ומיכל אנסקי.

מיד לאחר הפרסום הופיעו ברשת תגובות רבות נגד הקמפיין וחוסר השקיפות שבו והיום (ג') נחשף כי הוגשה בקשה לאישור תביעה ייצוגית נגד יעל בר זוהר, שי מיקה ועמותת "שעשני אישה" ("נשים מנהיגות שינוי") בראשות רותי לבייב לבית המשפט המחוזי בתל אביב.

בפוסט שהעלתה הערב לאינסטגרם, הגיבה יעל בר זוהר לדברים וכתבה: "הימים האחרונים היו לא פשוטים עבורי. האמנתי ואני עדיין משוכנעת, שמותר לכל הנשים לשוחח באופן בטוח ומכבד אודות כל נושא שבעולם, גם מסורת, מצוות או יהדות. החירות הזאת שמורה לכולנו, נשים מסורתיות, חרדיות ואפילו רחמנא ליצלן 'נשים חילוניות'".

"לא הפריע לי לעסוק במסורת יהודית"

בהמשך הפוסט מסבירה בר זוהר על תהליך הצטרפותה להנחיית המיזם ״זה היום שלך״ וכותבת כי שמחה על ההזדמנות לראיין נשים עצמאיות ושונות זו מזו ולעסוק בתכנים מהמסורת היהודית. את תגובות אמצעי התקשורת היא מכנה "עליהום" ומאשימה את רוב הפרשנים והכותבים כי לא צפו כלל בראיונות המקוריים שנערכו במסגרת המיזם.

"הטפות המוסר חשפו שנאת דת"

עוד הוסיפה השחקנית והמגישה כי "חלק מהטפות המוסר התוקפניות חשפו היבטי חוסר סובלנות, צביעות, שנאת דת, וכל מיני שילובים אחרים" וטענה כי ראוי היה שהדיון יתנהל במתינות ועדינות וימנע משפה מתלהמת או בוטה.

גם לעניין התשלום התייחסה בר זוהר וטענה כי זו פרקטיקה מקובלת בפנאלים ובאירועי תרבות ציבוריים רבים והוסיפה כי נושא "טהרת המשפחה" מקום חשוב בציבוריות הישראלית כל עוד לא מדובר בכפיה. את הפוסט חתמה בר זוהר במילים "מחבקת ומחזקת את כל המשתתפות במיזם. כולי תקווה שנעסוק בעיקר בקבלת האחר ואהבת חינם".