רני רהב קרא לרוטמן "עמלק" - כך הגיב חבר הכנסת הסרוג

איש יחסי הציבור כינה את יושב ראש ועדת חוקה "עמלק" וקרא לו לעצור את החקיקה: "עם שלם יסלח לך" | אחרי קריאות לעצור את רהב, רוטמן הגיב: "מחויב לעשות הכל כדי שאנשים שכותבים על פוליטיקאי 'עמלק' לא יהיו במעצר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/03/23 10:10 יט באדר התשפג

רני רהב קרא לרוטמן "עמלק" - כך הגיב חבר הכנסת הסרוג
רני רהב, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"רוטמן, אתה עמלק", כך נפתח ציוץ של איש יחסי הציבור רני רהב נגד חבר הכנסת הסרוג שמחה רוטמן שמוביל את החקיקה של הרפורמה המשפטית. "באם לא תעצור תשאר בתודעה הציבורית לעד עמלק. לעד", המשיך רהב נגד רוטמן - שהגיב בצורה מפתיעה לדברים.

"ישראל לא תהפוך למדינת הלכה ולא מדינת יהודה"

"יש לך אפשרות לעצור, לחשב מסלול מחדש. עם שלם קורא לך תעצור! תעצור! תעצור! עם שלם יסלח לך במידה ותעצור, יש לך הזדמנות. ישראל לא תהפוך למדינת הלכה ולא מדינת יהודה. תעצור", סיים רהב את הציוץ המשתלח.

לאחר התגובות הרבות שקראו לו למחק את ציוץ, כתב רהב דברי הסבר: "פרשת תצוה. שבת זכור. זכור את אשר עשה לך עמלק, אשר קרך בדרך ויזנב בך כל הנחשלים אחרייך ואתה עייף ויגע. חייב אדם להפנים כי עליו להתבונן באחר ולא לנצל את מצוקתו על מנת לפגוע בו. על האדם להבין שגדולתו היא בהושטת היד למי שזקוק לכך ולא בהצטרפות לרמיסה של אדם בצרתו מתוך נקמה אישית".

הרב קרא לרוטמן לעצור את רהב - רוטמן הסתייג

אחד המגיבים לרהב היה הרב אביעד גדות מארגון "תורת לחימה" שכיוון את הציוץ לרוטמן: "העובדה שרן רהב המסית לרצח לא עצור, היא הוכחה מספר 7664468 כמה נחוץ ודחוף תיקון מערכת המשפט בישראל - לעצם קיומנו. שמחה היקר, זה המאבק של כולנו. בכל הכוח. אל תעצור".

רוטמן הגיב לציוצו של גדות וכתב כי הרפורמה אינו נוגעת לנושאים של חופש ביטוי. "תודה על העידוד בקידום הרפורמה, אבל גם אחרי תיקון מערכת המשפט והשבת הצדק אליה, אני מחויב לעשות הכל כדי שאנשים שכותבים על פוליטיקאי, "עמלק" לא יהיו במעצר. זה נורא, וזה מאוד מכוער, אבל זה בתוך גבולות חופש הביטוי".