יהורם גאון חוזה: "זה יהיה סוף סוף רגע האמת"

הזמר הוותיק מסתכל על שני הצדדים קוראים לעצמם "אנחנו" וחוזר אחורה לימים בהם היה "אנחנו" אחד. בהמשך הפוסט הוא חוזה את רגע האמת של הרפורמה המשפטית ותוהה: "יצטרכו להחליט גם המחוקק וגם השופט מי בעד עצמו וכוחו ועוצמתו הבלעדית ומי בעד העם והמדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 11/03/23 20:44 יח באדר התשפג

יהורם גאון חוזה: "זה יהיה סוף סוף רגע האמת"
יהורם גאון, צילום: David Cohen/Flash90

מה יהיה עם הרפורמה: השאלה המרכזית המסעירה את אזרחי המדינה בשבועות האחרונים, היא מה יעלה בגורל הרפורמה המשפטית. מי שתוהה גם הוא בנושא בשבועות האחרונים, הוא הזמר הוותיק יהורם גאון. בפוסט חדש שעלה לפייסבוק הוא תוהה לגבי השימוש שעושים שני הצדדים במילה "אנחנו". 

הפוסט המלא של יהורם גאון:

"לאן שלא תלך היום תראה אנשים מתווכים, מתווכחים ורבים, מתווכים וצועקים, בכעס וזעם וחימה שפוכה" פותח גאון. "מצדדי הרפורמה צועקים בכל הקול: אנחנו באים לתקן את הדמוקרטיה. מצדדי ההפיכה צועקים בכל הקול אנחנו נלחמים נגד דיקטטורה" הוא מתאר ומוסיף: "מי זה האנחנו הזה שמדבר אלינו בשני קולות כל כך הפוכים זה מזה, שני צידי מתרס שקוראים לעצמם אנחנו?" הוא תוהה.

שלושת הפירושים למילה "אנחנו"

גאון משתמש במילון אבן שושן על מנת להבין את המילה: "במילון אבן שושן כתוב אנחנו גוף ראשון רבים מדברים, ובדוגמאות של המילון לשימושה של המילה כתוב: 'אנשים אחים אנחנו',(חחח)'הפח נשבר ואנחנו נמלטנו' ומסיים בציטוט נוסף של המילה 'לפיכך אנחנו חייבים להודות'.

ההפגנה מול הכנסת

ההפגנה מול הכנסת, מה זה "אנחנו"? צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גאון מוסיף ואומר: "הנה לנו כל הסיפור של הימים האלה בשלוש דוגמאות של מילון עברי .'אנחנו' היה פעם המסד לסיפורה של הארץ שלנו האהובה בימי ההתהוות שלה ,כי כשאמרו אז אנחנו! התכוונו לכך,(גוף אחד של ראשון רבים מדברים)" הוא כותב.

"כאן נראה בעליל כולנו מי חושב עלינו באמת"

גאון מוסיף ותוהה מה יהיה לבסוף אם כל צד ימשיך בעיקשותו: "ובינתיים המדינה השכוחה נופלת אפים בתחינה, מובסת". "ונגיד שהרפורמה תעבור ותוגש עתירה ובג"ץ יפסול את החוקים החדשים, אז המחוקק יחוקק למולו פסקת התגברות, ובג"ץ יאמר שהחוקים אינם חוקיים" הוא שואל ועונה תשובה מוחצת: "זה יהיה סוף סוף רגע האמת בו יצטרכו להחליט גם המחוקק וגם השופט, מי בעד עצמו וכוחו ועוצמתו הבלעדית ומי בעד העם והמדינה ותושביה. כאן נראה בעליל כולנו מי חושב עלינו באמת ויֵחשפו אז למול עיננו, סוף סוף פניו של 'האני והאפסי' שהתחפש לאנחנו האמיתי" אומר גאון.