קורין גדעון מציגה: "עד שזה לא יקרה לא נוכל להתקדם במדינה הזאת"

המשפיענית המוכרת ניצלה את יום האישה הבינלאומי כדי להעלות על הפרק סוגיה אמיתית וכאובה במיוחד הנוגעת למעמד האישה. להמוני העוקבים ברשת החברתית היא סיפרה מה לדעתה הקושי העיקרי של הנשים בימינו

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/23 13:27 טז באדר התשפג

קורין גדעון מציגה: "עד שזה לא יקרה לא נוכל להתקדם במדינה הזאת"
קורין גדעון, צילום: מעמוד האינסטגרם של קורין גדעון

יום האישה הבינלאומי שחל אתמול (ד') העלה שוב לדיון את סוגיית מעמד האישה בארץ ובעולם, בחברה ובמשפחה. כוכבת הרשת ומגישת הטלוויזיה לשעבר, קורין גדעון, ניצלה את ההזדמנות כדי להעלות סוגיה מטרידה במיוחד. בסדרת סטוריז שהעלתה לחשבון האינסטגרם שלה, חלקה עם מאות אלפי העוקבות את תחושותיה בעקבות יום האישה. 

הסיבה העיקרית שדוחקת נשים מחוץ למעגל העבודה

"מאז שאני אמא כל המשמעות של להיות אישה השתנתה", היא שיתפה בכנות, "ברגע שאת הופכת לאמא את מבינה את מהות חוסר השוויון בעולם", אמרה קורין ופירטה: "אנחנו יולדות, מניקות ומתמודדות עם הכל. אני רוצה לומר, בלי ליקוקים מתייפייפים של יום האישה, אנחנו יודעות שאנחנו יכולות לעשות הכל ומצופה מאיתנו לעשות הכל. קרייריסטיות ואקדמאיות ומתוקתקות ומושלמות, להיות בכושר ולהיות אישה מדהימה לבעלך וגם לעבוד במאתיים משרות במקביל". 

בהמשך הגיעה גדעון לבעיה המהותית לתפיסתה שמונעת מנשים להתקדם. "אני רוצה לומר לכם, שעד שלא יהיה חינוך חינם מגיל אפס אנחנו לא נתקדם במדינה הזאת". לדבריה, זו הסיבה העיקרית שדוחקת נשים מחוץ למעגל העבודה, כיון שלא משתלם להן לצאת לעבוד. "ברגע שיהיה חינוך חינם מגיל אפס כל אישה תוכל לבחור, אם היא רוצה להישאר עם הילדים בבית, מהמם. אבל ברוב המקרים האישה היא זו שתשתלם את המחיר ותישאר בבית בעוד הגבר ממשיך לעבוד ולהתקדם". המשפיענית מסבירה כי זו ההתחלה של מדרון חלקלק, שמובילה לכך שנשים מרוויחות פחות במקומות עבודה, לא נמצאות בעמדות מפתח ולכן גם לא לוקחות חלק בקבלת החלטות. את דבריה חתמה בקריאה לחזק את הייצוג הנשי בכנסת וגם בממשלה, "כיוון שאף אחד אחר לא ידאג לנו". 

התחפושת המשפחתית של קורין גדעון