מגישת ערוץ 14 תוקפת את הממשלה: "אין ולו אישה אחת"

על רקע יום האישה שחל אתמול, העלתה מגישת החדשות של ערות 14, מגי טביבי, פוסט עם נתונים על מצבן של נשים במרחב הציבורי ב-2023. טביבי העבירה ביקורת על הממשלה בגלל מיעוט הנשים בתפקידי מפתח

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/03/23 08:07 טז באדר התשפג

מגישת ערוץ 14 תוקפת את הממשלה: "אין ולו אישה אחת"
מגי טביבי, מגישת ערוץ 14, צילום: CC BY-SA 4.0 Omermantzur

יום האישה 2023: יום האישה צוין אתמול (ד') וכמו רבות אחרות, גם מגי טביבי, מגישת החדשות של ערוץ 14, התייחסה ליום המיוחד. בפוסט שהעלתה לאינסטגרם, התייחסה טביבי לשאלה מדוע עוד צריך יום כזה?. "אולי עצם קיומו, מוכיח שכברת דרך עוד לפנינו", כתבה והתייחסה לנתונים על מקומם של נשים במרחב הציבורי.

הפוסט המלא של מגי טביביב:

"במשרדי הממשלה אין ולו אישה אחת המכהנת בתפקיד מנכ"לית"

טביבי לא היססה למתוח ביקורת גם על הממשלה ועל מיעוט הנשים בתפקידי מפתח ו-0 הנשים המכהנות בתפקידי מנכ"ל משרד ממשלתי: "השנה היא 2023 ובמשרדי הממשלה אין ולו אישה אחת המכהנת בתפקיד מנכ"לית. זו אותה שנה בה בממשלה יש 6 שרות או לחלופין רק 14 נשים העומדות בראש רשות מקומית מתוך 257 רשויות".

מגי טביבי, מגישת ערוץ 14

מגי טביבי, מגישת ערוץ 14 צילום: CC BY-SA 4.0 Omermantzur

פערים גם באקדמיה ובשכר

"איפה זה פוגש אותנו בגזרה הביטחונית?", שאלה טביבי, "עד כה מונו 2 אלופות בלבד בצה"ל. ואם שאלתם מה קורה באקדמיה - רק 33 אחוז מבעלי התפקידים הבכירים הן נשים". גם לפערים בהכנסות היא התייחסה: "ואיך זה מתבטא בכיס? נשים מרוויחות כ-30 אחוז פחות מגברים באותה משרה, כאשר בעמדות ניהול השכר החודשי הממוצע של מנהלות עומד על כ-73 אחוז משכרם של מנהלים".

"אז כן, יש עוד מקום לשינוי, ועוד הרבה מה לתקן", סיכמה המגישה הצעירה, "מה שבטוח שלא די בסיסמאות ריקות להעצמת נשים של אנחנו 'יכולות או ראויות'. כי אנחנו כן. אז מה נדרש כדי שנתעורר? ובכל זאת, האם זה עדיין יום האישה שמח".