ראש המל"ל בתקופת בנט מונה למשרה הבכירה

ד"ר איל חולתא, היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל לשעבר, מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון הלמן-אלדובי טכנולוגיות, "היכרותו העמוקה עם המדינות השונות במזרח התיכון, יסייעו  לממש את הפוטנציאל הטמון בפעילות החברה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/03/23 10:42 יג באדר התשפג

ראש המל"ל בתקופת בנט מונה למשרה הבכירה
איל חולתא, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

ד"ר איל חולתא, היועץ לביטחון לאומי וראש המטה לביטחון לאומי (המל"ל), עד לאחרונה,  מונה לתפקיד יו"ר דירקטוריון הלמן-אלדובי טכנולוגיות – זרוע החדשנות של קבוצת הלמן-אלדובי. ד"ר חולתא מונה לתפקיד היועץ לביטחון לאומי וראש המל"ל על ידי ראש הממשלה נפתלי בנט, באוגוסט 2021, וכיהן בתפקידו גם תחת יאיר לפיד. חולתא סיים את תפקידו עם חילופי הממשלה, בינואר האחרון.

בנט מגיע לישיבת הממשלה הראשונה בניהולו של לפיד |

בנט | צילום: Marc Israel Sellem/POOL

לפני כן שירת במשך למעלה מ-20 שנה במגוון תפקידים במערכת הביטחון ומתוכן כ- 10 שנים כחבר בפורום ראשי האגפים במוסד. בין תפקידיו השונים כיהן כראש יחידת המחקר והפיתוח הטכנולוגי וכראש אגף הטכנולוגיה במוסד, והיה אמון על פיתוח טכנולוגיות המשמשות את הארגון. כמו כן שירת כראש האגף לתכנון אסטרטגי ומדיניות של המוסד והיה אמון על קידום קשרים מדיניים אסטרטגיים. במהלך שירותו זכה בפרס ביטחון ישראל.

לד"ר חולתא תואר ראשון במתמטיקה ופיזיקה מהאוניברסיטה העברית אותו השלים במסגרת תכנית "תלפיות" של צה"ל, תואר שני במנהל ציבורי מבית הספר לממשל ע"ש ג'ון קנדי ודוקטורט בפיזיקה מאוניברסיטת ת"א. 

פתרונות למשבר האקלים והשלכותיו 

הלמן-אלדובי טכנולוגיות היא זרוע החדשנות של קבוצת הלמן-אלדובי הפועלת בתחומים מגוונים ובכללם הפיננסים, האנרגיה, האקלים, הנדל"ן, הפוד-טק והטכנולוגיה. הלמן-אלדובי טכנולוגיות פועלת ברחבי העולם, בדגש על מדינות המזרח התיכון וצפון אפריקה, ומתמקדת במתן פתרונות אינטגרטיביים לבעיות משבר האקלים והשלכותיו, ובכלל זה משבר המזון המאיים על מדינות רבות. לדברי ד"ר רוני הלמן, מנכ"ל ומייסד קבוצת הלמן-אלדובי, "אין לי ספק שיכולותיו המוכחות של ד"ר חולתא, עליהן זכה בפרסים, ניסיונו ארוך השנים במגוון תפקידים בכירים והיכרותו העמוקה עם המדינות השונות במזרח התיכון, יסייעו  לממש את הפוטנציאל הטמון בפעילות החברה, פוטנציאל הנמצא בראשיתו בלבד".