רביטל ויטלזון מביעה דעה פוליטית: "בניגוד לכל העצות"

הקומיקאית הדתייה לא נוטה להביע עמדות פוליטיות ברשתות החברתיות ובכלל. עכשיו היא מחליטה לעשות זאת לראשונה, עם פוסט מורכב על המצב בארץ שקורע לה את הלב

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/03/23 12:08 יב באדר התשפג

רביטל ויטלזון מביעה דעה פוליטית: "בניגוד לכל העצות"
הפגנות על הרפורמה המשפטית, צילום: Gili Yaari /Flash90

המצב הפוליטי בארץ מתוח מאי פעם. כמעט בכל יום נערכות הפגנות הומות אדם ברחובות בהשתתפות חברי כנסת, שחקנים ומשפיעני רשת. אמנים רבים בוחרים להביע את דעתם הפוליטית ברשתות החברתיות או דרך השירים שלהם ומעוררים מהומות רבות. מי שלא נוטה לעשות זאת היא הקומיקאית רביטל ויטלזון, שכעת מפתיעה לראשונה עם פוסט רציני בפייסבוק, "בניגוד לכל העצות של הקרובים והקרובות לי ביותר".

"זה מה שגורם לי לא לכתוב"

את הפוסט שלה ויטלזון פתחה בהסבר על השתיקה שלה עד כה. היא הסבירה כי לא שתקה מהפחד לאכזב את העוקבים, את הקהל או את הסביבה, אלא כי דעתה מורכבת, וקשה יותר לכתוב היום דברים מורכבים. "כל מה שרוצים זה לסכם אותך בשלוש מילים בשקופית של תוכנית בוקר", הסבירה ותיארה את התחושות משני הצדדים, "או שאת איתנו או שאת טועה, או שאת איתנו או שאת טיפשה, וזה מה שגורם לי לא לכתוב".

רביטל ויטלזון יעקבס

רביטל ויטלזון יעקבס צילום: אושר עדן פשינסקי

"נחרדת מהשיח הקיצוני והאלים"

ויטלזון המשיכה והסבירה שהסביבה שלה מגוונת מאוד, ויש לה חברים מכל הקצוות. היא תיארה כיצד היא מצליחה לראות את שני הצדדים ולהבין את שניהם. "אני רואה מפגינים מהממים, מקדישים זמן ומשאבים להביע את דעתם", תיארה, "ובאותה נשימה אני רואה את אלו שכותבים שחייבת להיות רפורמה ושאי אפשר להתקדם או לשנות כשבגצ כובל את ידי הממשלה". הקומיקאית מסבירה כי מעל הכל "אני נחרדת מהשיח הקיצוני והאלים ומהספינים והפייק ניוז של שני הצדדים".

לגבי הרפורמה המשפטית שמעסיקה את כולם, ויטלזון הודתה שהיא לא יודעת, "אבל האם אני חושבת שככה צריך לעשות שינויים במדינה? בכח? בבהילות? לא". לנבחרי הציבור היא פנתה בשאלה נוקבת, ותהתה איך הם לא עושים הכל כדי לאחד, לדבר, לפשר, לגשר ולהרגיע. את הפוסט היא סיכמה במילים, "זה מורכב, וזה לא סותר את העובדה שהמצב קורע לי את הלב".