ינון מגל תקף את הפעיל הדתי שהתרים לתושבי חווארה: "יהדות עאלק"

לאחר הפיגוע הקשה בחווארה בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב, התפרעו אזרחים ישראלים בכפר חווארה והציתו בתים ורכבים. בתגובה פתח יאיא פינק בקמפיין תרומה לתושבי הכפר, ינון מגל תקף את היוזמה: "כפר של רוצחים"

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/02/23 09:15 ז באדר התשפג

ינון מגל תקף את הפעיל הדתי שהתרים לתושבי חווארה: "יהדות עאלק"
ינון מגל, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

תוקף את קמפיין ההתרמה לחווארה: בלילה שלאחר הפיגוע הקשה בחווארה בו נרצחו האחים הלל ויגל יניב הי"ד, הגיעו אזרחים ישראלים לכפר בו בוצע הפיגוע ותקפו את האוכלוסיה המקומית. המתפרעים, הציתו רכבים ובתים ומספר פלשתינים נפגעו במהלך האירועים.

מעל מיליון שקלים גוייסו לתושבי חווארה

בתגובה לאירוע, פתח פעיל השמאל הדתי יאיא פינק בקמפיין התרמה לתושבי הכפר. הקמפיין שעד כה גייס מעל מיליון שקלים אמור להיתרם לתושבי הכפר שנפגעו. בתיאור הקמפיין כותב פינק: "תרומה לתושבי חווארה החפים מפשע שביתם נשרף אתמול, על ידי פורעים יהודים ובתמיכת נבחרי ציבור. כדתי וכציוני, זאת לא היהדות שלי ביחד נגביר את האור".

זירת הפיגוע בחווארה

זירת הפיגוע בחווארה צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

"אין סוף יהודים נרצחו ונפצעו ברחובו הראשי"

מי שהגיב לפינק על הקמפיין הוא העיתונאי ינון מגל. מגל תקף את עצם התרומה לאנשי הכפר והסביר: "כפר של רוצחים שהוציא במהלך השנים מאות פיגועים. אין סוף יהודים נרצחו ונפצעו ברחובו הראשי. תלמידיו מהללים רוצחי יהודים בטקסי בית הספר. ויאיא פינק תורם להם כסף. אפס מאופס מדבר על יהדות עאלק" ענה מגל לפינק.

יאיא פינק

יאיא פינק צילום: יחצ