עמית סגל מתפוצץ על התאגיד: "זרוע תעמולה"

הפרשן הפוליטי הסרוג והמשפיע צייץ נגד כאן 11 וצירף צילום מתוך שידור המהדורה ששודרה בה: "עובר על החוק ומשמש זרוע תעמולה על חשבון הציבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/02/23 21:09 ד באדר התשפג

עמית סגל מתפוצץ על התאגיד: "זרוע תעמולה"
סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בצל ההפגנות נגד הרפורמה המשפטית של יריב לוין ושמחה רוטמן, הסערה המשנית היא סערת תאגיד השידור הציבורי. שר התקשורת, שלמה קרעי, לא מסתיר את כוונותיו אך לבינתיים הרפורמה שלו להפרטת התאגיד אינה עוברת לפסים מעשיים, עובדה שלא מפריעה לעמית סגל להתייחס אליה.

"רק אידיוט שימושי מושלם מהימין"

בציוץ בטוויטר צירף סגל צילום מסך מדיווח של דוב גילהר, שליח כאן באירופה, כשעל המסך מופיע הכיתוב "דמוקרטיה. סוף", שמן של סדרת כתבות ששידר גילהר אודות הידרדרות הדמוקרטיה בפולין והונגריה.

העיתונאי הסרוג תקף וכתב: "רק אידיוט שימושי מושלם מהימין ימשיך להילחם על קיום תאגיד שעובר על החוק ומשמש זרוע תעמולה על חשבון הציבור", כשהוא רומז לאישים מסויימים שפועלים נגד סגירתו או הפרטתו של התאגיד.

התאגיד

התאגיד בימי ההקמה שלו | צילום: Miriam Alster/FLASH90

נזכיר כי בשבוע האחרון שלח שר התקשורת מכתב לראשי התאגיד ובו כתב כי הם עוברים על החוק, ובין היתר ציין את הכתבה שסגל התייחס אליה. קרעי כתב כי כי תאגיד השידור הציבורי מפר את הוראות חוק השידור הציבורי באופן סיקור הרפורמה המשפטית. במכתב הציג קרעי מספר דוגמאות מתוך תכני התאגיד.

"כתבת תעמולה מגמתית המתיימרת להשוות בין הרפורמה המשפטית המקודמת על ידי הכנסת, לבין הנעשה בפולין ובהונגריה"

על הכתבה של גילהר, אליה התייחס סגל, כתב קרעי כי היא "כתבת תעמולה מגמתית המתיימרת להשוות בין הרפורמה המשפטית המקודמת על ידי הכנסת, לבין הנעשה בפולין ובהונגריה. הכתבים הגדילו לעשות וקשרו בין הרפורמה המשפטית לבין מדיניות השידור הציבורי, באופן המעמיד אותם בניגוד עניינים חמור".