לא לפיד ולא גנץ: עמית סגל קובע - "זה איש המפתח באופוזיציה"

עמית סגל רואה את האיומים על ישראל מבחוץ ובטוח, יש איש אחד באופוזיציה שיכול להציל את המצב - גדי איזנקוט. "אין לו מה להפסיד" הוא כותב | וגם: הסיבה המרכזית בגללה גנץ לא שש להידברות

חדשות כיפה חדשות כיפה 24/02/23 13:16 ג באדר התשפג

לא לפיד ולא גנץ: עמית סגל קובע - "זה איש המפתח באופוזיציה"
עמית סגל, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

זה האיש באופוזיציה: בתוך כל העימות על הרפורמה המשפטית בין הקואליציה והאופוזיציה, קשה לראות גורם פוליטי שיכול לקחת על עצמו את התנעת הליך ההידברות. אבל אם תשאלו את עמית סגל, דווקא יש אחד כזה, הרמטכ"ל לשעבר ומספר 3 במחנה הממלכתי, גדי איזנקוט.

בטורו השבועי ב"ידיעות האחרונות", כותב סגל על האיומים הרבים הנשקפים על ישראל מאיראן וחיזבאללה: "חיזבאללה השלים בשבועות האחרונים פריסת מוצבים על גבולנו הצפוני, חלקם מוצבי צבא לבנון לשעבר, מזרחה משם,רמת העשרת האורניום האיראנית - שמונים וארבעה אחוז - הדהימה את המערב והפתיעה את ישראל", הוא כותב".

סגל ממשיך ומוצא את גדי איזנקוט כמי שיש לו את האפשרות להתעלות על כל המחלוקות הפנימיות ולהתמקד בסכנות האמיתיות על המדינה: "אחד מהם הוא גדי איזנקוט, שמוטרד ממה שמתרחש בגבולות".

 גדי איזנקוט

גדי איזנקוט, איש השעה? צילום: פלאש 90

"אין לו משקעים מול נתניהו, וגם לא דם רע"

סגל מסביר: "היחיד שגם יש לו גרביטאס וגם אין לו מה להפסיד הוא איזנקוט" הוא קובע. "כרמטכ"ל לשעבר הוא נהנה מפופולריות גבוהה; כמספר שלוש במפלגת אופוזיציה בינונית, הוא יכול רק לעלות. הסכמות שלו עם הקואליציה יאפשרו לחברי כנסת נוספים, לא פחות משלושה-ארבעה, להתכנס תחתיהן. בניגוד לשאר חברי האופוזיציה, אין לו משקעים מול נתניהו, וגם לא דם רע".

"הסימנים מראים שהוא לגמרי שם: השבוע, לצד ביקורת על הרפורמה, נזף איזנקוט בפומבי ביועמ"שית ובראש הממשלה: בבהרב-מיארה על האיסור שהטילה על נתניהו לעסוק במתווה הנשיא. בנתניהו, על שהסתתר מאחורי ההגבלה הזו כדי להימנע מעימות עם שר המשפטים שלו. איזנקוט הגיע לפוליטיקה כדי להתמודד עם איומים חיצוניים, לא עם פסקאות התגברות. אבל ההיסטוריה שוקלת כרגע ללהק אותו לתפקיד אחר".

בני גנץ |

בני גנץ, היה רוצה אבל לא יכול | צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

"בני גנץ היה רוצה מאוד בהסכמות עם הקואליציה, אבל הוא צרוב שתי טראומות"

בהמשך טורו, מסביר סגל מדוע לפיד וגנץ לא באמת רוצים או יכולים ללכת להידברות עם נתניהו: "האינטרס הפוליטי של יאיר לפיד, כראש אופוזיציה, הוא מלחמה ולא הסכם שלום. בני גנץ היה רוצה מאוד בהסכמות עם הקואליציה, אבל הוא צרוב שתי טראומות: הפרת הסכם הרוטציה מצד נתניהו, והכתישה הקטלנית שעבר אז מצד לפיד. במחנה הממלכתי יש חברי כנסת שמעוניינים בפשרה, אבל הכתפיים שלהם אינן רחבות דיין כדי להביא להסכמה לאומית".

לפיד, מסמן את המטרה הבאה

לפיד, "האינטרס שלו זה מלחמה" צילום: Yonatan Sindel/Flash90