"חזר על זה 4 פעמים"; עמית סגל מנתח: זה מה שנתניהו רוצה

פרשן החדשות הסרוג ניתח את דבריו של נתניהו שאמר בפתח ישיבת סיעת הליכוד "יש די והותר זמן לנסות לצמצם פערים. יש די והותר זמן לנסות להגיע להסכמות" סגל: "במקום הסברה משפטית שלא קיימת, נתניהו לוקח את זה לימין-שמאל הישן"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/02/23 15:56 כט בשבט התשפג

"חזר על זה 4 פעמים"; עמית סגל מנתח: זה מה שנתניהו רוצה
עמית סגל והנשיא הרצוג, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי ימים ארוכים של דיונים סוערים בוועדת החוקה של הכנסת, ולאחר שלל מחאות ברחבי הארץ כאשר אלפי אנשים עושים בשעה זו את דרכם לעבר רחבת ההפגנה מול הכנסת, קואליציית נתניהו תביא היום (ב')  לקריאה ראשונה שני סעיפים ראשונים ודרמטיים מתוך הרפורמה המשפטית לאישור מליאת הכנסת, שינוי הרכב הוועדה לבחירת שופטים ושלילת היכולת של בג"ץ לפסול חוקי יסוד.  

הרצוג: "אני קובע חד משמעית, מתוקף ניסיוני ותפקידי: אנחנו יכולים להגיע להסכמה"

אמש אמר הרצוג כשהשתתף בחוג התנ"ך של מיזם 929,  כי על בסיס העקרונות שהציע בשבוע שעבר ניתן לייצר הסכמות תוך פרק זמן קצר יחסית. אפילו מספר ימים. לא שנים וגם לא חודשים. הנשיא הדגיש, "אני קובע חד משמעית, מתוקף ניסיוני ותפקידי: אנחנו יכולים להגיע להסכמה"

היום, בפתח ישיבת הליכוד נשא ראש הממשלה נתניהו דברים, כאשר חזר מספר פעמים על רצונו להגיע להידברות עם המפגינים נגד הרפורמה המשפטית, ראש הממשלה סיכם את דבריו במילים "העם מימש את זכות ההצבעה שלו בבחירות, ונציגי העם יממשו את זכות ההצבעה שלהם כאן בכנסת ישראל. קוראים לזה דמוקרטיה."

עמית סגל: "אין ספק שהוא מחפש פשרה והידברות. חזר על זה 4 פעמים". 

פרשן החדשות של חדשות 12, עמית סגל ניתח את נאומו של נתניהו ואמר כי יש 2 דברים שניתן ללמוד מהנאום של נתניהו,  האחד "במקום הסברה משפטית שלא קיימת, נתניהו לוקח את זה לימין-שמאל הישן בתקווה (לא בהכרח בלתי מבוססת) שזה יסייע לחזק את אלה שמתנדנדים", והשני, "אין ספק שהוא מחפש פשרה והידברות. חזר על זה 4 פעמים". 

דבריו המלאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו 

"דמוקרטיה העם מצביע בבחירות, ונציגי העם מצביעים כאן בכנסת. קוראים לזה דמוקרטיה. 

"לצערי מנהיגי המחאה רומסים את הדמוקרטיה. הם לא מקבלים את תוצאות הבחירות, הם לא מקבלים את הכרעת הרוב, הם לא מגנים קריאות לרצח של רה"מ, ובני משפחתו, הם לא מגנים קריאות לפגוע בחברי כנסת. הם חוסמים צירים וקוראים למרי אזרחי, הם קוראים בלי בושה למלחמת אחים ודם ברחובות. הם מאיימים בבריונות נגד ח"כים.

נתניהו: "איך אני אמור לייצג אות הציבור, בטלפתיה"

"חשבנו שראינו הכל והיום בבוקר הם הגיעו לשפל חדש: הם ניסו הבוקר למנוע בכוח מח"כים לצאת מביתם ולהגיע לכנסת כדי לממש את הזכות היסודית ביותר להצביע.  הם צרו על ביתה של ח"כ טלי גוטליב, שיש לה בת עם צרכים מיוחדים, ואומרים לה "את לא תצאי מהבית והבת שלך לא תצא מהבית". 

"אלה הבריונים שמטיפים לנו מוסר?! 

"שמדברים מעל ראשנו גבוהה-גבוהה על ערכים, על זכויות המיעוט והפרט, בשעה שהם רומסים עד עפר את זכויותיה של ילדה עם צרכים מיוחדים וזכויותיה של נציגת ציבור. אני מודה לאלה באופוזיציה שגינו את הדבר הנורא הזה, ולאלה שלא גינו - תתביישו לכם. 

בנימין נתניהו |

בנימין נתניהו | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

 נתניהו: "נציגי העם יממשו את זכות ההצבעה שלהם כאן בכנסת ישראל "

"נפלתם על הראש? מה קורה לכם? אין לכם גבולות? איבדתם את זה? אז מנהיגי המחאה מדברים על דמוקרטיה, אבל בפועל הם רומסים את הדמוקרטיה. אתמול הגיע חידוש נוסף לעיוות הדמוקרטיה מבית יוצר אחר:  בשעה שציבור גדול קורא להידבר, יש מי שלא נותן לדבר. שמעתם? "צריך להידבר אבל אסור לדבר". 

"אומרים לי: זה לא רק שאתה לא יכול לעסוק ברפורמה, אתה לא יכול אפילו לדבר על הרפורמה.

"למה-מי-אתה? אתה בסך הכל ראש ממשלה שנבחרת ונתמכת באופן דמוקרטי על ידי 2.5 מיליון איש. "אתם אמנם מייצג אותם, אבל אסור לך לדבר בשמם". איך אני אמור לייצג אותם, בטלפתיה? כך נראית "הדמוקרטיה הישראלית החדשה": לא מכבדים את הרוב, לא נותנים להצביע, לא נותנים לדבר.

ראש הממשלה: "היום יש הצבעות, ומחר אני מקווה שתיפתח הדרך להידברות"

"א-גרויסע דמוקרטיה! אז אני אומר: מספיק עם תיאטרון האבסורד הזה.  מספיק עם הדיבורים על סרבנות, ומספיק עם הסרבנות להידבר.  כבר אמרנו לפני שישה שבועות: יש מקום להידברות, אין מקום לבריונות. ואני אומר היום לראשי האופוזיציה: תפסיקו עם הבריונות, ותתחילו עם ההידברות. יש די והותר זמן להידבר ויש כאן נכונות אמיתית לדבר.

"יש די והותר זמן לנסות לצמצם פערים. יש די והותר זמן לנסות להגיע להסכמות. 

"יש לא מעט נציגים בכירים באופוזיציה, יותר ממה שחושבים, שמסכימים להידבר. אבל הם מפחדים מהבריונים במחנה שלהם. אני מקווה שהם יתגברו על זה ויגלו את המנהיגות והאחריות שנדרשות בזמן הזה. 

"אז היום יש הצבעות, ומחר אני מקווה שתיפתח הדרך להידברות. בכל מקרה, דבר אחד לא ישתנה: העם מימש את זכות ההצבעה שלו בבחירות, ונציגי העם יממשו את זכות ההצבעה שלהם כאן בכנסת ישראל. קוראים לזה דמוקרטיה."