הרב שי פירון במכתב לאמסלם: "אז אולי תרים את הכפפה?"

הרב שי פירון שמע את הדיונים בכנסת לפני חוק החמץ ופנה לדוד אמסלם במכתב אישי. "אפשר לדאוג לזהות מבלי לפגוע ביהדות" הוא כותב לו ומוסיף: "אם יש צורך, אשמח שניפגש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 20:38 א באדר התשפג

הרב שי פירון במכתב לאמסלם: "אז אולי תרים את הכפפה?"
הרב שי פירון, פונה לחבר הכנסת אמסלם, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערת חוק החמץ: מליאת הכנסת אישרה היום (ד') בקריאה טרומית, את הצעת החוק של חברי הכנסת החרדים למניעת הכנסת חמץ לבתי חולים בפסח. הדיון לפני ההצבעה התלהט וחבר הכנסת אמסלם אמר מעל דוכן הכנסת כי "אתם יכולים להתפוצץ ולצרוח - כל עוד עם ישראל לא מחובר למסורת זו שאלה של זמן עד שהמדינה לא תתקיים. אתם בושה לעם ישראל". בתגובה לדבריו של אמסלם, פונה אליו חהרב שי פירון במכתב פתוח וכותב: "אני מבקש ממך להניח לרגע, בצד, את הפוליטיקה, ולחשוב יחד על הילדים של שנינו".

המכתב המלא של הרב שי פירון:

במכתב אותו פרסם הרב פירון בפייסבוק הוא פותח בסיפור בו כשהיה בביקור בצרפת בעת שכיהן כשר, שאר את הרב הראשי לצרפת, הרב סיראט, מדוע הוא מתחיל את קבלת שבת שעה וחצי לאחר שהיא נכנסת. הרב סיראט סיפר לרב פירון כי הוא עושה את זה בשביל אותם אנשים שלא שומרים שבת ונשארים עד מאוחר בעבודה, אך רוצים להספיק ולהגיע לקבלת השבת.

ח"כ אמסלם

ח"כ אמסלם, "אתם יכולים להתפוצץ ולצרוח" |  צילום: פלאש 90. הדס פרוש

"הוא הביא את קולה של יהדות המזרח, מקרבת, מחבקת"

"הרב סיראט שלא מכבר הלך לעולמו, היה יליד אלג'יריה, הוא הביא את קולה של יהדות המזרח, יהדות מתונה, מקרבת, מחבקת" כותב הרב פירון ואז פונה לחבר הכנסת אמסלם: "אתם מספקים מופעי אימים שמרחיקים צעירים רבים מהיהדות" הוא כותב ומוסיף: "זו לא המסורת שלנו, דודי".

בסיום מכתבו כותב הרב פירון: "היית יכול ביום להציע את קולה של היהדות המסורתית, להניח הצעה שתוביל לאהבת אחים ולאהבת היהדות" ומוסיף: "כך מוטלת עליך החובה לנהוג ובכלל, דודי, קצת אהבה לא תזיק". הרב פירון מסיים את המכתב וכותב: "אז אולי תרים את הכפפה? ואם יש צורך, אשמח שניפגש".