סגירת המעגל של ניר ברקת: "היום הכי מיוחד בשנה עבורי"

שר הכלכלה והתעשייה פרסם פוסט מרגש, בו חשף כי ה-22.2 הוא היום המשמעותי עבורו בשנה. בתאריך זה נכח וסייע ברקת בשני פיגועים קשים, בהפרש של 11 שנים. היום זכה לעשות סגירת מעגל

חדשות כיפה חדשות כיפה 22/02/23 18:32 א באדר התשפג

סגירת המעגל של ניר ברקת: "היום הכי מיוחד בשנה עבורי"
ניר ברקת, התאריך הכי משמעותי בשנה, צילום: דוברות ניר ברקת

"היום, ה-22 בפברואר, הוא היום הכי מיוחד בשנה עבורי" שיתף השר ניר ברקת בפוסט שפרסם בחשבון האינסטגרם שלו. בפוסט המרגש תיאר שני אירועים מטלטלים שחווה, בהפרש של 11 שנים, בדיוק בתאריך זה. בשני המקרים ברקת היה נוכח באירועים קשים ומטלטלים, ובשניהם זכה להציל חיי אדם. 

הפוסט המלא:

"חסמתי את הפציעה עם אצבעותיי והצלחתי לעצור את הדימום" 

"בבוקר ה-22.2 בשנת 2004, קול פיצוץ עז הרעיד את הצומת הצמודה לגן הפעמון בירושלים. מול עיניי ראיתי אוטובוס מתפוצץ, חלקיו התפזרו לכל עבר", סיפר ברקת על הפיגוע המחריד שהיה עד לו לפני תשע עשרה שנים "זינקתי מהרכב ורצתי לאוטובוס. הבזיקו בעיניי זיכרונות מהעבר, משדה הקרב בלבנון. עלה ריח מוכר של אבק שריפה ודם שזכור לי מימיי כמפקד פלוגה בצנחנים".

 ברקת מיהר לעזור לחץ ולטפל בפצועים, ביניהם נערה צעירה שהייתה בדרכה לבית הספר. "הנערה נפגעה מרסיס בעורק הראשי ברגלה שגרם לאובדן דם עצום. חסמתי את הפציעה עם אצבעותיי, והצלחתי לעצור את הדימום עד שכוחות ההצלה הגיעו למקום והחליפו אותי בביצוע חסימת הדימום", תיאר ברקת את הרגעים הדרמטיים.  ברקת סיפר כי שמר על קשר עם הנערה, ליז מונטיליו, וליווה אותה לאורך חייה.

"עטפתי אותו במעיל שלי עד שפונה לבית החולים"

11 שנים לאחר מכן, באותו תאריך בדיוק, ב-22.2 בשנת 2015,  ניר ברקת היה ראש עיריית ירושלים.  בדרכו  לעירייה, בשעה שרכבו עצר ברמזו בכיכר צה"ל ליד העירייה, הבחינו הנוסעים ברכב באירוע דקירה. ברקת עזר לנטרל את המחבל מהסכין שבידו, ואז הבחין בפצוע:

"עטפתי אותו במעיל שלי עד שפונה לבית החולים. כשביקרתי אותו בבית החולים, גיליתי ששמו אברהם גולדשמיט שהיה אז בן 27, אב למשפחה צעירה. שמחתי לשמור איתו על קשר ולפגוש אותו בשמחות ובאירועים" כתב ברקת בפוסט.

פיגוע הדקירה ב2015

פיגוע הדקירה ב-2015 צילום: Yonatan Sindel/Flash90     

סגירת המעגל

ברקת סיים את הפוסט בהתרגשות: "היום הצלחנו לסגור מעגל. היום ה-22.2 סגרתי מעגל ופגשתי בלשכתי בירושלים את אברהם וליז (ובתה המתוקה) היקרים, שיש לי הזכות לחלוק איתם את היום המיוחד המשותף לשלושתנו".

עוד כתב ואמר כי "ה-22.2 הוא תזכורת לשלושתנו שהטרור לא מבדיל בין מחנה כזה או אחר בעם ישראל, מבחינת המחבלים כולנו יהודים. ה-22.2 מזכיר לי בכל פעם מחדש שאנחנו חייבים לשמור על אחדות העם שלנו, שעלינו להתעלות מעל המחלוקות ולזכור תמיד שאין לנו  ארץ אחרת", סיכם את דבריו המרגשים.