היוזמה החדשה של עמית סגל: "זה צריך להפחיד כל אחד מאיתנו"

הפרשן הפוליטי נשאל רבות על השפעת הרפורמה במערכת המשפט והחליט לערוך סדרת סרטונים שמסבירים בצורה פשוטה מדוע משבר חוקתי הוא חשש אמיתי. הסרטון הראשון: "על העימות שפשרת הנשיא מנסה למנוע"

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/02/23 14:16 כד בשבט התשפג

היוזמה החדשה של עמית סגל: "זה צריך להפחיד כל אחד מאיתנו"
צילום: Flash90

הסבר להמונים: רבים מאיתנו שומעים את כל הרעש סביב מערכת המשפט, אבל לא מבינים את משמעות הדברים מבעד למסך העשן שמנסים בשני הצדדים לפזר. פרשן הפוליטי, עמית סגל מקבל בתקופה האחרונה שאלות רבות המנסות להבין את פשר הדברים ולכן, יצא הפרשן בסדרת סרטונים באינסטגרם, בהם הוא מסביר בדרך פשוטה את עיקרי הרפורמה והמחלוקות סביבה. סגל מזהיר גם מפני משבר חוקתי ואומר: "הוא צריך להפחיד כל אחד מאיתנו".

ההסבר המלא של עמית סגל:

בסרטון, מסביר סגל איך תוך כמה חודשים, עלולה המדינה להיקלע למשבר חוקתי חריף. סגל מתאר אפשרות, בה הכנסת מחוקקת את החוק לבחירת שופטים ומחליטה למנות שופט לבית המשפט העליון ובמקביל בית המשפט פוסל את החוק. במצב הזה מתריע סגל, נגיע ל24 באוקטובר, יום עזיבתה של נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות מבלי שיש נשיא עליון שמוסכם על הכנסת ועל בית המשפט.

רנ"צ קובי שבתאי |

רנ"צ קובי שבתאי, למי יקשיב ביום פקודה? | צילום: דוברות המשטרה

למי המפכ"ל יקשיב?

סגל מתריע כי במצב שכזה, ייאלץ מפכ"ל המשטרה להחליט האם הוא מקשיב לכנסת או לבית המשפט. "זה יכול להתפתח למצב, שכולם כולל הרמטכ"ל, לא יודעים למי להקשיב" אומר סגל, "הם לא ידעו למי הסמכות ואת הדבר הזה אנחנו צריכים לפתור הרבה לפני שהוא מגיע אלינו" מתריע סגל.