העיתונאי הניח תפילין בלונדון ומחה: "יהודי מלידה אבל בעיקר מבחירה"

שליח חדשות 12 לאירופה, אלעד שימחיוף הביע את דעתו בנוגע לחוק הכותל ופרסם תמונה שלו מניח תפילין: "היהדות שלי היא בחירה, בחירה לפתוח זרועות ולקבל אנשים שונים ולא לדחוק אותם החוצה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/02/23 09:36 כא בשבט התשפג

העיתונאי הניח תפילין בלונדון ומחה: "יהודי מלידה אבל בעיקר מבחירה"
אלעד שמחיוף, יהודי מבחירה, צילום: באדיבות המצולם

עם כיפה ותפילין: בשבוע שעבר סערה המדינה סביב "חוק הכותל" אותו רצתה להעביר מפלגת ש"ס. החוק בינתיים ירד מסדר היום הציבורי אך התגובות נמשכות. שליח חדשות 12 לאירופה, העיתונאי אלעד שמחיוף, העלה לחשבון האינסטגרם שלו תמונה עם תפילין וכיפה וכתב: "יהדות בעיני זה לבחור, לבחור להיות יהודי".

הפוסט המלא של שמחיוף:

שמחיוף מסביר את מקומה של היהדות בחייו ואיך הוא רואה את הדברים: "יהדות זה לבחור להיות חלק ממיעוט ניצחי שלמד לקחת את הבאג ולהפוך אותו לפיצ'ר כל הדרך, עד שהוליד באורח נס מקום אחד פצפון בעולם שבו המיעוט הפך לרוב". 

אלעד שמחיוף, יהודי מבחירה

אלעד שמחיוף, יהודי מבחירה צילום: באדיבות המצולם

"היהדות שלי היא בטוחה בעצמה"

בהמשך הוא מוחא נגד מי שלטענתומנסים להכתיב מהי יהדות: "ועכשיו, יש מי שטוען שהוא פועל בשם הרוב הזה כדי להציל את היהדות. זהו שחצי שנת מאסר למי שינגן בגיטרה בכותל זו בעיני לא יהדות, אפליה נגד אדם שאינו יהודי זו לא יהדות" הוא כותב.

"היהדות שלי היא בטוחה בעצמה" הוא כותב, "סבלנית, מכילה ומקבלת. היא דינאמית, יודעת להתאים את עצמה לתקופה והמציאות המשתנה תוך שהיא מחזיקה בערכים משותפים בסיסיים וסיפור משותף. היהדות שלי היא בחירה, בחירה להפיץ טוב ולא רע, בחירה לפתוח זרועות ולקבל אנשים שונים ולא לדחוק אותם החוצה". בסיום הפוסט הוא מזכיר את דבריו של חברו לערוץ, יאיר שרקי שטען כי היהדות "נחטפה": " ברור שהיהדות שלי היא אחרת, והיא לא פחות יהודית משל כל אחד אחר. בתמונה - יהודי מלידה אבל בעיקר, מבחירה"