העיתונאי שהניח תפילין בברלין פירגן לרב: "אי אפשר לעמוד בקסמו"

שליח תאגיד השידור לאירופה, דב גילהר העלה לחשבון הטוויטר שלו תמונה בה הוא מניח תפילין אצל שליח חב"ד בעיר וכתב: "הדתה" | השליח, הרב טייכטל היה מעורב בעבר בשערוריה בגרמניה לאחר ברית המילה של בנו

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/01/23 22:00 י בטבת התשפג

העיתונאי שהניח תפילין בברלין פירגן לרב: "אי אפשר לעמוד בקסמו"
דב גילהר, צילום: Moshe Shai/Flash90

הדתה בברלין: העיתונאי ושליח תאגיד השידור לאירופה שיושב בעיקר בברלין, דב גילהר פירסם בטוויטר תמונה שלו מניח תפילין יחד עם הרב טייכטל שיושב גם הוא בברלין. יחד עם התמונה שפירסם כתב גילהר: "עם הרב יהודה טייכטל שאי אפשר לעמוד בקסמו".

הציוץ של גילהר מניח תפילין:

גילהר שהחליף בתפקיד שליח התאגיד באירופה את הכתבת אנטוניה ימין, אחראי על סיקור כל המתרחש באירופה. זכורה במיוחד הגעתו לאוקראינה במהלך תחילת המלחמה במדינה והתקרית עם המשטרה המקומית שאיימה עליו לאחר שהלך ברחובות העיר כשהוא מנסה לסקר את המלחמה.

הרב טייכטל והסערה שעורר בגרמניה

מי שהביא לגילהר את התפילין הוא הרב יהודה טייטל, שליח חב"ד בברלין. הרב טייכטל שהגיע לעיר כבר ב-1995 פעל מאז רבות בעיר והקים מרכז יהודי גדול ובית כנסת. בעבר הסתבך עם הרשויות המקומיות לאחר שבברית המילה שערך לבנו קיים הרב טייכטל את המנהג של 'מציצה בפה' העומד בסתירה לחוק הגרמני שאוסר זאת בשל בעיות תברותיות שונות. הדבר עורר סערה בקרב רבני אירופה אבל לאחר מספר חודשים, התיק נגדו נסגר.