עמית סגל עוקץ: "את הפסקה האחרונה כתב בוגי יעלון"

הפרשן הפוליטי הביא דוגמא מתקופת ההתנתקות לעצומות כלכלנים כדי לקדם את השקפת עולמה. בפסקה שלפני הסוף ציטט את יעלון ועקץ: "ביום שני הקרוב, יחד איתם, הוא ישבית את המשק. הכל, כמובן, בשל דאגה כנה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/23 12:59 יט בשבט התשפג

עמית סגל עוקץ: "את הפסקה האחרונה כתב בוגי יעלון"
עמית סגל, ציטט את יעלון, צילום: Hadas Parush/Flash90

עוקץ את בוגי יעלון: ביום שני הקרוב צפויה שביתה נרחבת במשק הישראלי, במהלכה מפגינים רבים יגיעו לבירה כשבין המארגנים נמצא השר לשעבר ומתנגד הממשלה בוגי יעלון. ברקע ההפגנות מתפרסמות מידי יום שלל עצומות הקוראות לממשלה לעצור את הרפורמה במערכת המשפט, בין העצומות ישנה גם את עצומות הכלכלניים ובעלי העסקים.

בטורו השבועי ב"ידיעות אחרונות" חוזר סגל לתקופת ההתנתקות ולעצומות הכלכלניים שנכתבו אז וכמובן צידדו במהלך בטענה כי "יביא למשק רוגע, יציבות, אופק אופטימי" כפי שסגל מצטט. סגל טוען כי העצומות אותם עצומות ובכל פעם באות לשרת אינטרסים פוליטיים: "הם הרי לא בחנו באמת משמעויות פיסקליות וערכו ניתוחים טכניים למניות. באמצעות הכובע העסקי שלהם הם קידמו את האמונה היוקדת בלב, שאת המתנחלים צריך לעקור. אותה אליטה בדיוק פועלת עכשיו באותם כלים בדיוק כדי לקדם את השקפת עולמה נגד המהפכה המשפטית".

 משה יעלון

משה יעלון, סגל מצטט אותו ועוקץ |  צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

"יחד איתם, הוא ישבית את המשק. הכל, כמובן, בשל דאגה"

בהמשך טורו מצטט סגל את מאמרו של בוגי יעלון מבלי שהזכיר את שמו וכתב: "בישראל צמחה בעשורים האחרונים קבוצה לא גדולה אך רבת השפעה של אנשי הון, אשר הכוח המרוכז בידיהם הוא עצום. אין גורם ציבורי בעל משקל שיבלום או ירסן את אנשי ההון". בהמשך מסביר סגל, כי הוא ציטט את יעלון וטוען: "את הפסקה האחרונה לא אני כתבתי, אלא הרמטכ"ל דאז, משה יעלון, שיצא בספרו בחריפות נגד בעלי ההון שעמדותיהם 'תואמות להפליא את האינטרסים המיידים שלהם'. ביום שני הקרוב, יחד איתם, הוא ישבית את המשק. הכל, כמובן, בשל דאגה כנה למשק".