עמית סגל: לפי הצעת החוק של ש"ס גם דוד המלך היה הולך לכלא

פרשן חדשות 12 עמית סגל, יצא בתקיפות נגד הצעת החוק אותה מקדמים בש"ס, שתגרור ענישה של חצי שנת מאסר לבאים לכותל בלבוש לא צנוע "כולנו צריכים להגיד תהילים שהחוק הזה לא יעבור"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 15:29 יח בשבט התשפג

עמית סגל: לפי הצעת החוק של ש"ס גם דוד המלך היה הולך לכלא
עמית סגל , צילום: Miriam Alster/FLASH90

חוק הצניעות  בכותל אותו מובילה תנועת ש"ס ונחשף כאן בכיפה גרם ללא מעט מתומכי הממשלה לבקר את התנהלותה בייחוד בכל הקשור לענייני דת ומדינה, כאשר היום פרשן חדשות 12 עמית סגל, העלה סרטון לאינסטגרם ובו הוא תוקף את הצעת החוק של ש"ס. 

לפי הצעת החוק של ש"ס גם דוד המלך היה הולך לכלא

סגל העלה סרטון לעמוד האינסטגרם שלו ואמר "מה שמעתי עכשיו ברדיו שש"ס מציעה שכל מי שינגן בכותל או יגיע עם חולצה קצרה או משהו כזה יאסר לחצי שנה? לפי זה גם דוד המלך היה הולך לכלא, "הללוהו בצלצלי שמע" "הללוהו בקול תרועה" "הללוהו במינים ועוגב" כתב דוד המלך"

פרשן חדשות 12 הוסיף "לפי החוק הזה הוא לא יוכל לשמש כמלך אלא אם כן יחילו עליו את חוק דרעי ואז קלון לא מפריע. די לטירוף. די להשנאת היהדות, כולנו צריכים להגיד תהילים שהחוק הזה לא יעבור או לבקש מהקואליציה להפסיק להתעסק בשטויות להפסיק להשניא את היהדות ולהתחיל להתנהג בהגיון".

קנס של 10,000 ש"ח או חצי שנת מאסר למי שיעבור על אחד מסעיפי החוק 

נזכיר, לפני שבועיים פרסמנו לראשונה כי חבר הכנסת אוריאל בוסו ושר הדתות מיכאל מלכיאלי מש"ס הניחו לאחרונה על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה-ישנה שנועדה להסדיר בחוק את התנהגות המבקרים בכותל. על פי ההצעה, מי שיעבור על אחד מתוך שורה של סעיפים, בניהם לבוש לא צנוע בכותל עלול לשבת חצי שנה במאסר או לשלם קנס של 10,000 שקלים.

במפלגת ש"ס הכחישו את הפרסום אבל גורמים בממשלה מאשרים לחדשות כיפה כי לבקשת יו"ר מפלגת ש"ס חבר הכנסת אריה דרעי החוק נכנס לוועדת שרים לענייני חקיקה והוא מתקדם משמעותית. הסיבה שדרעי מקדם את החוק היא תשובה שהמדינה צריכה לתת לבג"ץ בנושא הכותל המערבי ביום רביעי הקרוב. 

נשים בכותל, ארכיון. למצולמות אין קשר לידיעה

נשים בכותל, ארכיון. למצולמות אין קשר לידיעה צילום: shutterstock

בין המעשים האסורים בחוק המוצע:

  1. עריכת טקס, לרבות טקס דתי, שלא על פי מנהג המקום, הפוגע ברגשות ציבור המתפללים כלפי המקום
  2. תלבושת שאינה הולמת את קדושת המקום
  3. נגינה בכלי נגינה, השמעת מוזיקה ושירה שלא בהיתר הממונה
  4. עישון ברחבת התפילה
  5. תפילה מעורבת של גברים ונשים
  6. בתחום עזרת נשים, עריכת טקס הכולל הוצאת ספר תורה וקריאה בו, תקיעה בשופר, התעטפות בטלית או הנחת תפילין.

על פי הצעת החוק, דינו של העובר על אחד מהסעיפים הוא מאסר שישה חדשים או קנס 10,000 שקלים. בדברי ההסבר להצעת החוק נכתב: "עד היום, נושא השמירה על המקומות הקדושים הוסדר בתקנות השמירה על מקומות קדושים ליהודים, כ-50 שנים מאז שוחרר הכותל המערבי, טרם הוסדרו מעמדו ושמירת קדושתו של הכותל המערבי, בחוק מיוחד החל על הכותל".

מיקי זוהר: "הכותל המערבי שייך לכל עם ישראל"

בתוך כך, שר התרבות והספורט, מיקי זוהר, יצא נגד הצעת החוק של חבריו בקואליציה. "הכותל המערבי שייך לכל עם ישראל וקדוש לכל יהודי ויהודייה ואין צורך בחוקים כדי לשמור על קדושת המקום. שמירת הסטטוס קוו קריטית לשמירה על אחדות העם. 'דרכיה דרכי נועם וכל נתיבותיה שלום'", כתב זוהר.