הכתב הסרוג מגיב לסערה: "נחטפנו"

העיתונאי יאיר שרקי הגיב ל"חוק הכותל" שנחשף כאן בחדשות כיפה. באחד הפאנלים בערץ 12 אמר שרקי: "בא המחוקק מש"ס ואומר נלך לכל רוחב הקופה, פשוט נחטפנו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 10/02/23 09:13 יט בשבט התשפג

הכתב הסרוג מגיב לסערה: "נחטפנו"
יאיר שרקי, צילום: Hadas Parush/Flash90

"חטפנו": ביממה האחרונה סערה המדינה סביב "חוק הכותל" שחשף הכתב הפוליטי של חדשות כיפה, עמיאל ירחי ואותו ביקשו בש"ס לקדם. אותו החוק קשבע עונשי מאסר וקנסות למי שיגיע בלבוש לא צנוע לכותל, ירד לבסוף מסר היום בעקבות הלחץ הציבורי הרב, אך גם לאחר מכן הדבר המשיך להעסיק רבים.

אחד מהאנשים שמחו בתוקף נגד החוק הוא כתב חדשות 12 יאיר שרקי. באחת מתוכניות הערוץ אמר שרקי: "אני חושב שאנחנו נחטפו, נחטפנו כמדינה ונחטפנו כיהדות בידי קיצונים והמחשבה להעביר בחקיקה חצי שנת מאסר למי שתבוא לא מספיק צנוע לטעמו של מישהו לכותל, היא מחשבה שהיא חלק מטירוף יותר רחב שיש כאן" הוא אומר. שרקי מסביר וחוזר לחוק ההפליה: "זה אותו סיפור כמו בחוק ההפליה, אותו סיפור של חוק החמץ בבתי חולים בפסח. מיני מקרים שמקבלים מענה בפטיש חמש קילו. ואז מקבלים מענה של בג"צ ואז מקבלים חקיקה מופרעת במקום לפתור".

נתניהו ודרעי

נתניהו ודרעי, החוק ירד מסדר היום | צילום: Flash90

"אפשר היה לתת מענה נקודתי, פשוט נחטפנו"

שרקי מסיים ואומר: "יש את הסיפור על בית הדפוס האגדי בבאר שבע שהיה או לא היה אפשר היה לתת לו מענה נקודתי, אבל אתה מחוקק חוק שמאפשר את ההפליה לכל הרוחב. אותו דבר בכותל, יש לך עימות עם נשות הכותל, אפשר להתווכח, בא המחוקק מש"ס ואומר נלך לכל רוחב הקופה, ניקח את כל תקנון הכותל, ונצמיד אליו חצי שנת מאסר. פשוט נחטפנו".