אודי סגל נגד חוק הצניעות: "בעיני הממשלה הזו אתם לא מספיק יהודים"

מגיש המהדורה המרכזית של "חדשות 13" יוצא נגד חוק הצניעות שניסתה לקדם מפלגת ש"ס בכותל המערבי: "הסיפור של החוק הוא הסיפור של היחס של הממשלה לכולנו, כלומר לכל מי שהוא לא בדיוק תומך ש"ס או מתפלל בישיבה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 09/02/23 22:45 יח בשבט התשפג

אודי סגל נגד חוק הצניעות: "בעיני הממשלה הזו אתם לא מספיק יהודים"
אודי סגל | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחרונה פרסמנו כי חברי כנסת בש"ס הניחו על שולחן הכנסת הצעת חוק חדשה-ישנה להסדרה בחוק של התנהגות מבקרים בכותל. הפרסום עורר הדים רבים והוביל לכך שבמפלגת ש"ס התקפלו, וראש הממשלה בנימין נתניהו סיפק הבהרה בנושא ואמר שהסטטוס קוו בכותל ישמר. "חוק הצניעות", הטריד הערב (ה') גם את אודי סגל במונולוג שלו במהדורה המרכזית של "חדשות 13": "בעיני הממשלה הזאת אתם לא מספיק יהודים".

"עם השנים הציונות החילונית עשתה את מה שהיא עושה במשך הרבה שנים - היא ויתרה"

תחילה אמר סגל כי אם אתם רוצים לדעת אם אתם יהודים לפי ממשלת נתניהו, אתם צריכים לקרוא טוב את מה שהוא כינה - "חוק השרוולים". כי לדבריו, "הסיפור של החוק הוא הסיפור של היחס של הממשלה לכולנו, כלומר לכל מי שהוא לא בדיוק תומך ש"ס או מתפלל בישיבה. הכותל, נזכיר לאריה דרעי, שוחרר על ידי מישהו שהיה שר בממשלתו, יצחק רבין, אז רמטכ"ל, על ידי ממשלה לא עלינו, ממשלת שמאל של לוי אשכול".

"עם השנים הציונות החילונית עשתה את מה שהיא עושה במשך הרבה שנים - היא ויתרה, ויתרה על הזכות על הכותל כאתר היסטורי לאומי, אתר מורשת שמאחד את כל הציבור בישראל, והעבירה אותו לידיהם הדתיות, אבל דרעי ניסה לעשות היום את הסגירה האחרונה. הכותל הפך לבית כנסת - אדם חילוני לא יכול לבוא לשם ולהתייחד עם שלוש בנותיו, הוא צריך להיפרד לעזרת גברים ועזרת נשים. גם התוכניות שנתניהו בעצמו קידם של רחבת הכותל הדרומי לקונסרבטיבים רפורמיים וחילוניים, גם זה כבר לא קורה".

לסיום אמרי כי "עכשיו דרעי בחוק השרוולים הופך את הכותל לבית כנסת אורתודוקסי שמיועד רק לאורתודוקסים. אז אם אתם לא באים טוב לממשלה בעיניים, אתם לא מתלבשים כמו שהיא רוצה ואתם לא בז'אנר המתאים ביהדות תדעו שבעיניי הממשלה הזו אתם לא מספיק יהודים".