החכ"ים בחרו שיר אהוב: זו חברת יש עתיד שבחרה באברהם פריד

הכנסת חוגגת 74 שנים במגוון חגיגות במשכן. בין היתר בחרו חברי הכנת את השיר אותו הם מבקשים להקדיש לרגל המאורע. מיכל שיר בחרה את הביצוע המשותף של אביב גפן ואברהם פריד | חווה אלברשטיין מככבת

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 06/02/23 13:04 טו בשבט התשפג

החכ"ים בחרו שיר אהוב: זו חברת יש עתיד שבחרה באברהם פריד
אברהם פריד, צילום: FLASH90

הכנסת חוגגת 74: במסגרת החגיגות לכנסת שחלות היום (ב'), נערך שיתוף פעולה בין הכנסת לבין "רשת ג" במהלכה בחרו חברי הכנסת את השירים אותם הם מבקשים להקדיש לאזרחי המדינה. חברי כנסת רבים בחרו שירי ארץ ישראל הישנה והטובה אבל היו גם כאלה שהפתיעו עם ביצועים חדשים ושירים פחות מוכרים. חברת הכנסת מיכל שיר ממפלגת יש עתיד בחרה בדואט של אברהם פריד ואביב גפן.

יהורם גאון, חווה אלברשטיין ונעמי שמר בטופ

חברי הכנסת אף סיפקו הסבר לבחירה שלהם ושיר הסבירה: "השיר "בצורת" של אברהם פריד ואביב גפן מבחינתי הוא שיר שמחבר ומגשר בין זרמים שונים, בין ראיית עולם שונה בתוך העם שלנו ובעצם אומר "אני רואה אותך" בלי קשר לפוליטיקה". עוד היא הוסיפה: "משהו בחיבור בין הזמרהענק אברהם פריד ואייקון החילוניות של שנות ה 90 אביב גפן נגע לי בנקודה מאוד רגישה כנערה שגדלה בתקופה ההיא. כששמעתי את השיר בפעם הראשונה ממש נאלצתי לעצור את הרכב בצד כי התחלתי לבכות מהתרגשות. השיר הזה הוא חלק מהסיפור שלנו והוא מרגש אותי בכל פעם מחדש".

מיכל שיר

מיכל שיר צילום: Yonatan Sindel/Flash90

מי שהופיעו בשירים רבים ברשימה הם חווה אלברשטיין, נעמי שמר ויהורם גאון. סגנית השר מיכל וולדיגר למשל, בחרה את השיר "שלום לך ארץ נהדרת" של גאון והסבירה כי "שהוא מסמל את האופטימיות והיופי". ח"כ צביקה פוגל בחר את "בלדה על סוס עם כתם על המצח" של אלברשטיין וחבר הכנסת דן אילוז בחר את "אל בורות המים" של נעמי שמר. חבר הכנסת אליהו רביבו מהליכוד, בחר גם הוא שיר נעמי שמר - "ירושלים של זהב", הוא הסביר את הבחירה: "השיר הזה מרגש אותי במיוחד. יש בו קסם יהודי וירושלמי שקשה להסביר".

נעמי שמר ז"ל, היסטוריה כבר בחייה

נעמי שמר ז"ל, אהובה על חברי הכנסת |  צילום: פלאש 90

הבחירה של עופר כסיף

מי שעוד בחר שיר, הוא ח"כ עופר כסיף שבחר את השיר "שיח ג'ראח" של החצר האחורית. כסיף הסביר את בחירתו: "שיר שזועק בפשטות גאונית את העוול הנפשע שמבצעות ממשלות הכיבוש בשייח' ג'ראח. רוטבליט אולי כתב את השיר על רגל אחת, אבל אין רבים כמותו שעומדים כך איתן עם שתי רגליים על הקרקע".

יהורם גאון

יהורם גאון, מופיע הרבה ברשמית השירים | צילום: Yossi Zamir/FLASH90