מישיבת ההסדר למנכ"ל המשרד: הסרוג שנבחר על ידי השר סופר

שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, החליט למנות את עו"ד אביחי כהנא לתפקיד מנכ"ל משרד העלייה והקליטה. כהנא שלמד בעבר בישיבת מעלה אדומים, שימש בהמשך כראש המטה של מנכ'"ל משרד המשפטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/02/23 13:39 יא בשבט התשפג

מישיבת ההסדר למנכ"ל המשרד: הסרוג שנבחר על ידי השר סופר
אביחי כהנא, המנכ"ל החדש, צילום: ללא

מנכ"ל חדש למשרד העלייה והקליטה: שר העלייה והקליטה, אופיר סופר, החליט למנות את עו"ד אביחי כהנא לתפקיד מנכ"ל משרד העלייה והקליטה. כהנא עבר היום (ה') בהצלחה את בדיקת ועדת המינויים בנציבות שירות המדינה ומינויו יאושר בישיבת הממשלה ביום ראשון הקרוב.

רקע במשרד המשפטים

כהנא, 38, נשוי + 4 ממודיעין, ביצע מספר תפקידים בכירים בשירות המדינה. כהנא כיהן כראש המטה של מנכ''ל משרד המשפטים ובתפקידו זה הובילהחלטות ממשלה ורפורמות משמעותיות בשירות הציבורי. לפני כן כיהן כמנהל מחלקת מדיניות הרגולציה במשרד המשפטים תוך שהיה אחראי על מהלכים נרחבים להורדת בירוקרטיה ושיפור השירות לציבור בכלל יחידות המשרד.

אופיר סופר

אופיר סופר צילום: אלעד זגמן-ענבה (לע"מ)

אחראי תוכנית חו"ל של ישבת ההסדר מעלה אדומים

כהנא למד בישיבת ההסדר במעלה אדומים, ולאחר סיום לימודיו בישיבה שימש בתפקיד חינוכי לצד ראש הישיבה, הרב חיים סבתו. בין השאר היה אחראי על תכנית בני חו"ל של הישיבה, תוך שהוא מלווה עשרות תלמידים בשנותיהם הראשונות בישראל ובתהליכי הגיוס לצה"ל.

המנכ"ל החדש כהנא אמר לאחר המינוי: "אני מודה לשר סופר על האמון שנתן בי בבחירתי לתפקיד המנכ"ל. משרד העליה והקליטה הוא משרד ממשלתי ציוני ולאומי מהמעלה הראשונה. אני בטוח שתחת הנהגתו של השר סופר נביא את העליה למדינת ישראל לשיאים חדשים, תוך חיבור כלל החברה הישראלית לאתגר חשוב זה".