השאלון מחלק מצות במשרד: הזמר ההייטקיסט שחזר בתשובה

אורי אלטבוים גדל בצל הסצנה התל אביבית והחל לעבוד בהייטק, אך שיחה מקרית עם זוג חברים גרמה לו לשנות הכל ולחזור בתשובה. עכשיו הוא חוזר לחלום הילדות ופורץ בעולם המוזיקה

חדשות כיפה חדשות כיפה 31/01/23 14:29 ט בשבט התשפג

מחלק מצות במשרד: הזמר ההייטקיסט שחזר בתשובה
אורי אלטבוים, צילום: משה זלטופולסקי

אורי אלטבוים, בן 47, גדל בפתח תקווה כילד רוקנרול לזוג הורים מדענים חילונים. הוא גדל לתוך הסצנה התל אביבית והתעסק במוזיקה כבר מגיל צעיר, אך כשגדל והכיר את אשתו איריס החליט לזנוח את המוזיקה ולהתעסק בהייטק. שנים אחר כך, עם שלושה בנים ונכד ראשון, הוא החליט לחזור לחלום הילדות ולפרוץ מחדש לעולם המוזיקה.

מתי התקבלת לעבודה בפעם הראשונה?

אני עובד בחברת הייטק בפיתוח תוכנה כבר למעלה מ-20 שנה, באותה חברה ברמת החייל. התחלתי לעבוד שם בגיל 25. אני יודע שזה נדיר להתמיד באותה חברה כל כך הרבה שנים אך אני לא מתחבר לתרבות המערבית של לקפוץ כל שנתיים ממקום למקום, אלא מתמיד באותו המקום. אני רואה במקום העבודה שליחות, מחלק מצה שמורה בפסח, אומר דברי תורה ב-HAPPYHOUR בימי חמישי ועוד.

"יש לי למעלה מ-500 פוסטים של שיעורי תורה"

מתי הבנת שאתה רוצה לעסוק במוזיקה?

כבר מהילדות נמשכתי למוסיקה ולמדתי חליל צד בקונסבטוריום העירוני בפתח תקווה. בגיל העשרה ניגנתי בהרכבים מוסיקליים והופענו ב"רוקסן" ובפאבים. לאחר החתונה למדתי פיתוח תוכנה והתעסקתי בפרנסה ובבנית ביתי. ב-5 שנים האחרונות התעורר בי הרצון לשוב ולעשות פרוייקטים מוזיקליים.

איך החלטת לחזור בתשובה?
לאשתי, שבאה מקיבוץ בארי, הייתה חברה טובה שנהייתה חבדניקית. היא באה יחד עם בעלה לביקור ושם לראשונה התוועדתי לספר התניא ולתורת החסידות. עם הזמן העמקתי את הקשר עם חב"ד וכיום יש לי למעלה מ-500 פוסטים של שיעורי תורה ודברי חסידות, ואלפים צופים מדי יום בדברי התורה הקצרים (בדרך כלל עד 60 שניות) שאני מוציא על בסיס יומי. הבן שלי יצא לשליחות בברלין והקים שם בית חב"ד לישראלים.

"לקחת את הרעיונות של תורת החסידות ולבטא אותם בשיר"

מה הטעות ראשונה שעשית בתחום?

שלא התחלתי לכתוב מילים ולשיר עוד לפני הרבה שנים.

איך נראה יום העבודה שלך?

קם בבוקר, מתפלל ומשתדל ללמוד דבר חסידות. לאחר התפילה אני הרבה פעמים מכין סרטון תורני שמופץ ברשתות ובכך העולם נהנה מבית המדרש הוירטואלי. לאחר מכן עבודה, חזרות, הופעות.

מה היא יצירה מושלמת עבורך?

יצירה שמקשרת את לב השומעים לעניינים נעלים, רגשות ותובנות בעבודת השם. אני מנסה לקחת את הרעיונות שגלומים בתורת החסידות ולבטא אותם בשיר.

צילום: משה זלטופולסקי