סיון רהב מאיר מוצאת נחמה בהפטרה השבועית

הפיגוע בנווה יעקב גבה את חייהם של שבעה בני אדם, כאשר מחבל פתח באשר סמוך לבית הכנסת בשכונה. העיתונאית הבכירה הסבירה את ההבדל בין תאוות הרצח השטנית לבין שמחת החיים הפשוטה

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/23 10:34 ז בשבט התשפג

סיון רהב מאיר מוצאת נחמה בהפטרה השבועית
זירת הפיגוע בנווה יעקב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

המחבל בנווה יעקב רצח שבעה אנשים, אבל אולי צריך לחדד: המחבל בנווה יעקב רצח שבעה אנשים בליל שבת. בין קבלת שבת לסעודה למפגש המשפחתי. יש משהו כל כך מיוחד בשעות היפות והקדושות האלה. שילוב של טעם וריח ונחת ושקט.

גם בתקשורת העולמית הסבירו לצופים מה המשמעות בישראל של בית כנסת, של ליל שבת. כי ההבדל בין תאוות הרצח השטנית לבין שמחת החיים הפשוטה – מתחדד הפעם עוד יותר.

אתמול, סמוך לחצות, הובא למנוחות אשר נתן מורלי בן ה-14. המשפחה בדיוק סיימה את סעודת השבת ואשר, הבן הבכור, יצא החוצה לפגוש חברים, ונרצח. אחריו, נקברו אמש נטלי ואלי מזרחי, שהיו בסעודת שבת אצל אבא של אלי. כמה שלווה בטח הייתה במפגש המשפחתי השבתי, לפני ששניהם יצאו כדי לסייע לפצועים, ונרצחו.

הלוויה של אשר נתן מורלי

הלוויה של אשר נתן מורלי צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

עוד ארבעה קורבנות יקרים - רפאל בן אליהו, אירינה קורולובה, שאול חי ואליה סוסנסקי - שנרצחו ביום המנוחה, טרם הובאו למנוחת עולמים. והשבת עצמה, היא גם מקור לנחמה. בבוקר שאחרי הפיגוע, פסוקי ההפטרה של השבוע, המילים העתיקות של הנביא ירמיהו, נקראו בבתי הכנסת בכל רחבי העולם היהודי:

"וְאַתָּה אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב, וְאַל תֵּחַת יִשְׂרָאֵל. כִּי הִנְנִי מוֹשִׁיעֲךָ מֵרָחוֹק, וְאֶת זַרְעֲךָ מֵאֶרֶץ שִׁבְיָם. וְשָׁב יַעֲקב וְשָׁקַט, וְשַׁאֲנַן וְאֵין מַחֲרִיד. אַתָּה אַל תִּירָא עַבְדִּי יַעֲקֹב, נְאֻם ה', כִּי אִתְּךָ אָנִי".

תנחומים למשפחות. שיתקיימו בנו, בקרוב, כל נבואות הנחמה.