מבר רפאלי עד יובל דיין, הברנז'ה אבלה: "שבת ארורה"

רצף הפיגועים הנוראים שהתרחשו בירושלים גררו איתם שלל תגובות כואבות מצד זמרים, קומיקאים ואנשי תקשורת שונים. בין המגיבים: בר רפאלי, יובל דיין, רותם סלע, עומר אדם, קורין גדעון ונועה קירל

חדשות כיפה חדשות כיפה 29/01/23 10:05 ז בשבט התשפג

מבר רפאלי עד יובל דיין, הברנז'ה אבלה: "שבת ארורה"
זירת הפיגוע בנווה יעקב, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

בעקבות הפיגוע הנוראי שהתרחש אתמול (ש'), בו נרצחו שבעה אזרחים ונפצעו רבים, הגיבו גם ידוענים רבים בחשבונות האינסטגרם שלהם. אחרי התגובות של חנן בן ארי והפוסט ששיתפה יעל שלביה, הצטרף גם הקומיקאי גורי אלפי ושיתף את אותו הפוסט של הדוגמנית, בו תוקנה המילה "נהרגו" ל"נרצחו" ונוספה המילה "טרור". הקומיקאי אף דחה את הופעתו שהייתה אמורה להתקיים בערב והבטיח שהכרטיסים יישמרו.

"הלבבות שלנו יוצאים"

בין המגיבים בלטה גם הדוגמנית והמנחה רותם סלע, ששיתפה פוסט מהאירוע וכתבה "לילה שחור", ולאחר מכן העלתה פוסט של הפיגוע השני עם הכיתוב "בוקר שחור". גם הזמרת יובל דיין שיתפה בתחושות וכתבה בסטורי שלה, "כואב לי הלב". הדוגמנית בר רפאלי, הזמר עומר אדם והזמרת הדתייה נרקיס שיתפו את מליוני עוקביהם בפוסט של העמוד "standwithus" שבו נכתב "בזמן שבעולם מציינים את יום הזיכרון הבינלאומי לשואה, שבעה יהודים נרצחו במתקפת יריות בירושלים", וסוכם, "הלבבות שלנו יוצאים לאנשים בישראל".

רותם סלע. מערכת החינוך מתייבשת

רותם סלע. צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90

נועה קירל: "לא מצליחה לעכל את זה, שבת ארורה"

הזמרת הצעירה נועה קירל כאבה בסטורי שלה, "לא מצליחה לעכל את זה, שבת ארורה", כתבה והוסיפה איחול חם, "מתפללת לשלומם של הפצועים". אשת התקשורת מעיין אדם שיתפה את התחושות בפוסט בחשבון האינסטגרם שלה. "אין לנו דרך להפוך את מי שרוצח אנשים תמימים לחסיד של שפיות", כתבה, "כל שביכולתנו לעשות, הוא להציב חומה איתנה, בין מדינת היהודים ובין מבקשי רעתה". אדם שיתפה בילדות שעברה לצל האינתיפאדה והסבירה שאנחנו חייבים לפעול כדי להימנע מעוד רצח בעתיד. "אנחנו יותר מידי אדישים, וסלחנים ופוחדים ממה יגידו זרים, בורים וצבועים", כתבה וסיכמה בכאב, "אני עוד לא אמא וכבר מוצפת רגשות אשמה".

קורין גדעון: "אני רק חושבת על ההורים שלו"

גם הדוגמנית והמשפיענית נטלי דדון שיתפה בכאב האישי שלה, "מרוב דמעות עצרתי לשאול האם איבדתי שפיות", תהתה מול מאות אלפי עוקביה, "או שמא צריך לעמוד בדיוק עכשיו על גשר ולמחות". אושיית הרשת ומנחת הטלוויזיה קורין גדעון כתבה על תמונת המחבלים "חיות אדם" ושיתפה את תמונתו של הנרצח בן ה-14, "ילד שהלך לבית כנסת ולא חזר, איך זה הגיוני? אני רק חושבת על ההורים שלו". 

קורין גדעון

קורין גדעון צילום: קשת 12