צופית גרנט במתקפה נגד הח''כ הערבי: "הגיע הזמן לשים לזה סוף"

למגישת הטלוויזיה צופית גרנט נמאס שמשתמשים בביטויים "חולה נפש" ו"פסיכופת". כמי שהתמודדה עם עולם בריאות הנפש מקרוב, עם אח סכיזופרן, היא מבקשת מאנשי הציבור להפסיק את השיח הזה

חדשות כיפה חדשות כיפה 26/01/23 14:39 ד בשבט התשפג

צופית גרנט במתקפה נגד הח''כ הערבי: "הגיע הזמן לשים לזה סוף"
צופית גרנט, צילום: מיכה לובטון

אחמד טיבי, שידוע בהתבטאויות החמורות שלו, פנה החודש לחברת הכנסת טלי גוטליב באמירה כועסת, "אמרתי לך שאת צריכה לקחת את הכדורים שלוש פעמים ביום". מגישת הטלוויזיה צופית גרנט, שחוש הצדק שלה פועל מעל הכל, הרגישה שהיא חייבת להגיב. בטור שכתבה ל"ישראל היום" היא שיתפה בתחושותיה, "הגיע הזמן שנפסיק להשתמש בביטויים 'חולה נפש', 'פסיכופת' ומונחים נוספים מעולם בריאות הנפש כמילות גנאי", היא ביקשה, "הגיע הזמן לשים לזה סוף".

"גם אני הסתתרתי מאחורי הבושה"

"אני ניגשת לנושא בחרדת קודש, וכמי שמכירה אותו מקרוב", שיתפה גרנט מחיה האישיים וסיפרה אחיה הגדול מתמודד עם סכיזופרניה כבר שנים. "גם אני הסתתרתי מאחורי הבושה", היא הודתה בכאב, "והיום אני מבינה שזה בגלל השפה, האמירות, הטרמינולוגיה השלילית והטאבו שהודבקו לעולם בריאות הנפש". מגישת הטלוויזיה הסבירה שלא מדובר רק בחבר הכנסת, אלא בתופעה נרחבת של שימוש בביטויים כאלה, המעמיקים את הסטיגמה כלפי אנשים המתמודדים עם מגבלה נפשית.

"אנחנו לא זקוקים שתוסיפו עוד שמן למדורה"

"הדרך לשינוי טמונה בשפה", הסבירה גרנט, "עלינו כחברה לשים לב כי הביטויים שבהם אנו משתמשים לא פוגעים באחר ומחלישים אותו". העיתונאית פירטה שהשימוש בביטויים כמו "משוגע" ו"פסיכי" פוגעים בכל הציבור, במיוחד כשהם מגיעים מאנשי ציבור. "אנחנו לא זקוקים שתוסיפו עוד שמן למדורה", היא ביקשה, "הגיע הזמן לדבר על התופעה ולהוביל שיח נקי ומכבד". גרנט סיימה בקריאה לציבור לקדם שיח לגיטימי בנושא בריאות הנפש ובהפחתת הסטיגמה.