"הארץ" הודיע לגדי טאוב שאין יותר טור: "זמן של מגננה"

במייל שנשלח לטאוב, פורט עורך מדור הדעות של הארץ את הסיבות בגינן הוא מפסיק את טורו של הכותב הימני. בין הסיבות: המאמרים של טאוב בעד הרפורמה של לוין וחברותו ב - MCC ההונגרי כעמית מחקר. טאוב לחדשות כיפה: "הארץ הוא שופרה של האליטה "

חדשות כיפה חדשות כיפה 25/01/23 12:09 ג בשבט התשפג

"הארץ" הודיע לגדי טאוב שאין יותר טור: "זמן של מגננה"
ד"ר גדי טאוב, צילום: ללא

טורו של הפובליציסט והוגה הדעות הימני גדי טאוב -יופסק. טאוב, קיבל הודעה מעורך מדור הדעות של הארץ - אלון עידן, בו הוא מודיע לו כי הוא נאלץ להיפרד ממנו ומאמריו, וזאת מכיוון שד"ר טאוב תומך ברפורמת המשפט של לוין אותה מכנים בהארץ - "הפיכה משטרית". בנוסף טוען עורך מדור הדעות בהארץ, כי טאוב משמש כעמית מחקר בMCC ארגון שלטענת עורך מדור הדעות בהארץ "מעלה על נס את הערכים שאנחנו ב"הארץ" חושבים שהם מסוכנים ומאיימים על הדמוקרטיה. 

גדי טאוב: הסיבה האמתית שסגרו לי הטור זה כי אסור לומר אמת - אין עיתונות בישראל

טאוב, שצייץ בחשבון הטוויטר שלו על ההודעה שקיבל כתב: "הארץ סגרו לי את המדור. הסיבות הרשמיות:  1. הדמוקרטיה מתגוננת ואין מקום למאמרים בעד הרפורמה. 2. אני סוכן של אורבן. הסיבה האמיתית: אסור לומר את האמת." 

במייל שנשלח לטאוב על ידי עורך מדור הדעות נאמר לד"ר כי "יש דברים שאירוע לאחרונה והם משנים את העמדה של העיתון לגבי מאמריך. האחד הוא חילופי שלטון האחרונים, שלוו במתקפה אגרסיבית ומיידית על הדמוקרטיה הישראלית, כפי שאנחנו בהארץ תופשים אותה". 

"במונחים של דמוקרטיה מתכוננת, אנו מאמינים שכעת זהו זמן של מגננה"

עידן המשיך והסביר כיצד הוא מיישב את הדיסוננס עם חופש הביטוי ומתאר את המהלך כנסיון של הדמוקרטיה להתגונן מפני מה שנתפש בעיניהם כהפיכה, "הרצון להחליש את מערכת המשפט בעזרת מהלכים קיצוניים שנעשים באופן חד צדדי ולא מעצורים, מאלצים גם אותנו , ככלי תקשורת, להתגונן בפני מה שנתפש בינינו כהפיכה משטרית. במובן הזה, אנחנו מוצאים קושי רב ליישב את הדיסוננס: מצד אחד להיות בחוד החנית נגד ההפיכה הזאת, ובמקביל לפרסם מאמרים שנותנים רוח גבית לאותה הפיכה. במונחים של דמוקרטיה מתכוננת, אנו מאמינים שכעת זהו זמן של מגננה". 

"קשה לנו לקבל את העובדה שמי שמסכים להיות חלק ממוסד כזה, יקבל במה בהארץ"

לבסוף הוסיף עידן טיעון נוסף  - הקשר בין ד"ר  טאוב למכון המחקר MCC "דבר נוסף הוא הידיעה על כך שאתה לוקח חלק במכללת MCC, שעל פי הידוע לנו היא מוסד שתומך ומקורב לויקטור אורבן ומעלה על נס את הערכים שאנחנו ב"הארץ" חושבים שהם מסוכנים ומאיימים על הדמוקרטיה. קשה לנו לקבל את העובדה שמי שמסכים להיות חלק ממוסד כזה, על כל המשתמע מכך, יקבל במה בהארץ, שמנהל קרב גלוי וחשוף כנגד עמדות אלו בדיוק". 

לסיום כתב עידן "לכן, ולא בקלות, אני נאלץ להודיע על פרידה ממך וממאמריך. תודה על תרומתך גדי". 
 

טאוב: הוזמנתי ל-MCC כעמית מחקר, להרצות לסטודנטים, בלא שכר פעם הבאה אבקש אש"ל

בנוגע לטענת עידן על הקשר בין טאוב לMCC, צייץ טאוב מוקדם יותר היום (ד') ציוץ בהקשר הזה "שמחתי לשמוע מאור קשתי וריקי Z (צייצני טוויטר שכתבו על הפרשה ח.כ) שקיבלתי "מינוי במכון המחקר" המקורב לאורבן, MCC, ושמעתה אהנה מ"משכורות גבוהות פטורות ממס". ואז נזכרתי שהוזמנתי כעמית מחקר, להרצות לסטודנטים, בלא שכר. בפעם הבאה ש MCC יזמינו אותי אתעקש לקבל לפחות אש"ל יומי. בהרבה דברים שאורבן עשה אני תומך - אבל בחינם". 

טאוב לחדשות כיפה: "הארץ הוא שופרה של האליטה"

בתגובה לחדשות כיפה אמר טאוב כי "הארץ הוא שופרה של האליטה שחמסה מאיתנו את הדמוקרטיה, והוא אוסר לומר מעל דפיו את האמת על כך: שהאליטה לא נלחמת על הדמוקרטיה, אלא נלחמת להגן על שלטונה מפני הדמוקרטיה"?