השחקן החילוני בווידוי מרגש: "אני מתפלל כל יום"

אקי אבני חשף בראיון כי למרות אורח חייו החילוני הוא מתפלל כל יום: "אני מחובר לחוכמה היהודית, לא להלכות. התפילה שלי בכל בוקר היא להתחבר לאנרגיה טובה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/23 12:57 כז בטבת התשפג

השחקן החילוני בווידוי מרגש: "אני מתפלל כל יום"
צילום: Photo by Flash90

אקי אבני הוא אחד השחקנים המצליחים בעולם הבידור הישראלי שזכה במספר פרסים, ביניהם פרס אופיר לשחקן הראשי הטוב ביותר בסרט "הבולשת החוקרת" של מרק רוזנבאום. לאחרונה שיחק אבני בסדרה של התאגיד השידור הציבורי "שישו ושמחו" וגילם את דמותו של הרב הצבאי הראשי, אלחנן ויזנר. בראיון שפורסם היום (ו') באתר mako, סיפר השחקן המצליח כי למרות אורח חייו החילוני, הרחוקה מדמותו של הרב ויזנר, כי הוא מתפלל כל יום.

לשאלה איך הוא מצליח להישאר רלוונטי כל כך הרבה שנים, ענה אבני כי "אני לא יודע. ברוך השם. אני מלא תודה על זה". המראיינת התפלאה מתשובתו "ברוך השם", והוא אמר כי "אני מתפלל כל יום. אני מחובר לחוכמה היהודית, לא להלכות. התפילה שלי בכל בוקר היא להתחבר לאנרגיה טובה, לאנשים טובים, לילדים שלי, לאשתי, לפגוש בדרך דברים טובים".

אקי אבני בסדרה

אקי אבני בסדרה צילום: איציק פורטל, כאן 11

כך הפכנו את אקי אבני לרב צבאי סרוג: היוצרים של "שישו ושמחו" בראיון מיוחד

כאמור, לפני כחצי שנה עלתה לשידור הסדרה "שישו ושמחו", המציגה את סיפורה של מקהלת הרבנות הצבאית. נחומי הוא חייל דתי ותמים, שמשרת במקהלת הרבנות הצבאית. חלומו להיות הסולן של המקהלה עומד להתגשם, אבל אז מוצנח במקומו סולן אחר, דודי, כוכב היוטיוב החרדי. נחומי המדוכא רוצה לעזוב את המקהלה, אבל הרב הצבאי הראשי, גיבור ישראל עם שתי ידיים ביוניות, לא מוכן לשחרר אותו. בראיון לחדשות כיפה, שני היוצרים, סיגלית ליפשיץ ושלום הגר שכתבו וביימו את 11 הפרקים, סיפרו על העבודה מאחורי הקלעים.

שחקנים שמגלמים דמויות דתיות מספרים תמיד איך לקחו אותם לאכול חמין בבני ברק, גם אצלכם זה קרה? 

סיגלית צוחקת: "אצלנו הם דווקא אכלו מרור. עשינו המון חזרות והשתדלנו להפגיש אותם עם אנשים שיתנו להם רקע על העולם. אקי אבני, שמגלם את הרב הצבאי הראשי אלחנן ויזנר, נפגש עם תת אלוף ידוע שאנחנו לא יכולים לומר את שמו. הוא גידל זקן, הלך למכון כושר ובנה את עצמו אבל הרגיש שהוא לא מוכן עדיין, דווקא בחיבור שבין העולם הצבאי לעולם הדתי". 

צילום: איציק פורטל, מתוך "שישו ושמחו", כאן 11

שלום: "רצינו דמות שמשלבת גם את הצבא וגם את הרבנות. ראש ישיבה ואיש צבא אלו דברים שונים, אבל השילוב יוצר טיפוס אחר לגמרי. מצד אחד יש בו את הנוקשות הצבאית, החיילות, המקצועיות והמנהיגות ומנגד הדמות של הרב מביאה משהו יותר רך, מכיל ואבהי. לכן חיפשנו מישהו שיוכל לענות על הצרכים האלה. כשאקי יצא ממפגש ההכנה הוא כבר הבין את הדמות שלו".