אברי גלעד תוקף את סמוטריץ': "כמו גל שבא ומשטח את הארמון בחול"

איש התקשורת התייחס בטורו השבועי להקלטה בה נשמע יו"ר הציונות הדתית טוען כי התנגדותו לארגונים הלהט"בים לא תפגע בו פוליטית: "מאז שהוא וח"כ אבי מעוז זכו בכוח שלטוני, משהו השתנה במהירות בחברה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 20/01/23 08:09 כז בטבת התשפג

אברי גלעד תוקף את סמוטריץ': "כמו גל שבא ומשטח את הארמון בחול"
צילום: צילום מסך "העולם הבוקר"

שר האוצר ויו"ר הציונות הדתית, בצלאל סמוטריץ' הסעיר את המערכת הפוליטית לאחר שנחשפה הקלטה בה נשמע סמוטריץ' מדבר על היחס שלו לקהילה הגאה בשיחה עם איש עסקים שתומך בו וטען כי למצביעיו המסורתיים לא אכפת מהתנגדותו לארגונים הלהט"בים. "הומואים? מעניין את הסבתא שלו", אמר סמוטריץ' בהקלטה. איש התקשורת, אברי גלעד התייחס בטורו המתפרסם בכל יום שישי בעיתון "ישראל היום" לדבריו של יו"ר הציונות הדתית.

 

"יש לי חדשות לרע"ן הומופוביה. הומואים מעניינים גם את הסבתא שלי. אני הטרו, לא אכפת לי בכלל מה עושים אנשים שאינם אני במיטותיהם, במועדוניהם, במשפחותיהם. אבל לי דווקא אכפת מאוד שהוא נגדם. כי מאז שהוא וח"כ אבי מעוז זכו בכוח שלטוני, משהו השתנה במהירות בחברה. שנאת הומואים פרצה כמו אשד עכור מתחת למכסה דקיק שהחזיק אותה כלואה, ומכל הארץ יש דיווחים על מפולת ביחס ללהט"בים. הנה השבוע בחטיבת ביניים אי שם, הציע תלמיד שנושא הדיבייט בכיתה יהיה 'מוות להומואים'. וראה זה פלא, כל התלמידים צידדו בעמדה הסופנית הזאת, והטיעונים בפיהם היו ישר מהאתר של מפלגת נעם, עם שימוש באותן מילים ובאותם ניסוחים הכתובים שם", כתב גלעד בטורו השבועי.

סמוטריץ

סמוטריץ'. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"כשהנושא מפתיע את האדם בביתו והוא נחשף לרמת התיעוב"

לטענתו של איש התקשורת, במידה והנושא הלהט"בי יגיע אל תוך משפחתו - זה כן יעניין את מצביע המסורתי. "ולגבי אותו ספרדי מסורתי שהומואים מעניינים את סבתא שלו - זה נכון, עד שהבן שלו יוצא מהארון, או שהוא עצמו מגלה שהוא נמשך לבני מינו, או שאשתו פתאום עוברת לגור עם מישהי שכבשה את ליבה. אף אחד לא מוגן, אף הגדרה סוציולוגית או דתית או עדתית אינה חסינה ללהט"בים; וכשהנושא מפתיע את האדם בביתו והוא נחשף לרמת התיעוב הבלתי מטופל כלפי אנשים, שכל חטאם הוא שהם רוצים לחיות על פי הקלפים שחילק להם בורא עולם ומנהיגו, אז זה מעניין את הסבתא, והסבא, ואת כל המשפחה", אמר גלעד.

"סמוטריץ' ואבי מעוז באו גל שבא ומשטח את הארמון בחול ושטפו את כל החלומות על חברה מכילה"

איש התקשורת ציין כי אמירותיו של סמוטריץ' מפתחות שנאה בחברה הישראלית. "העניין הוא בכלל לא יחס להומואים אלא יחס לבני אדם. כל בני האדם. בחברה הישראלית, ששנאה הפכה לחלק מובנה בה, למרבה הצער, רק מחפשים אנשים שאפשר לשנוא בכל הכוח בלי שאף אחד יעיר. חרדים למשל, ערבים, להט"בים. בשנים האחרונות, כשנעשה מאמץ לנרמל את ההומוסקסואליות, היה נדמה שלשנוא הומו רק כי הוא כזה הפך להיות לא לגיטימי. ובאו סמוטריץ' ואבי מעוז, וכמו גל שבא ומשטח את הארמון בחול, שטפו את כל החלומות על חברה מכילה ומקבלת, ושוב השנאה צפה, כמו השפכים המוזרמים לים בחורף".

צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בסיום דבריו, כתב גלעד כי "ומה יקרה עכשיו? הומואים דתיים ומסורתיים יישארו בארונות, ויינשאו לנשים שלא חושדות, ויקימו בתים על בסיס הונאה, ויחיו חיים אומללים של הסתרה, שקרים, בגידה, ונשים טובות לא יבינו למה הן לא רצויות, וילדים יגדלו בבתים קרים ומרוחקים. וואלה, מעניין את הסבתא שלי. היא היתה אישה שאכפת לה מאנשים".