החברה השתמשה בשמה של העיתונאית ועכשיו תשלם לה אלפי שקלים

לאחר שהעיתונאית עמליה דואק גילתה שחברה מסחרית משתמשת בשמה על מנת למכור נדל"ן באתונה היא תבעה אותם ב-250 אלף ש"ח. עתה לאחר שהגיעו לפשרה, תשלם החברה לדואק סכום לא קטן

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/23 17:07 כג בטבת התשפג

החברה השתמשה בשמה של העיתונאית ועכשיו תשלם לה אלפי שקלים
יונה לייבזון ועמליה דואק, צילום: Arie Leib Abrams/Flash90

הגיעה לפשרה: עיתונאית חדשות 12, עמליה דואק רגילה לעסוק בענייני כלכלה ונדל"ן אבל כשגילתה שחברה מסחרית לקחה ראיון שערכה איתם בעבר והשתמשה בו על מנת לפרסם את עסקיהם, תבעה את החברה במאות אלפי שקלים. עתה הגיעו הצדדים לפשרה אותה הגישו לאישור בית המשפט.

הפיצוי עליו הגיעו לסיכום שני הצדדים

"יודגש כי התובעת מקפידה שלא לעשות כל שימוש במסחרי בשמה וכן שומרת על אובייקטיביות ואלו הם המאפיינים שמביאים להצלחתה בעבודתה העיתונאית ולהערכה הרבה לה היא זוכה" כתבה דואק בכתב התביעה. דואק וחברת הנדל"ן הגיעו לסיכום כי הפיצוי של החברה כלפי הכתבת יעמוד על 25 אלף שקלים.  

עמליה דואק

עמליה דואק צילום: CC BY-SA 4.0 - Eyalbenyaish

תבעה 250 אלף שקלים

כזכור, לפני מספר שבועות גילתה דואקכי חברה מסחרית המשווקת נדל"ן באתונה, השתמשה בשמה ותמונתה. ואם זה לא הספיק, הסתבר לדואק כי החברה גם השתמשה בריאיון שערכה איתם במטרה לפרסם את עסקיהם ביוון.

דואק תובעה אז את החברה על סך 250 אלף שקלים. מי שמייצג את דואק בתביעה הוא עורך הדין, אסף שרעבי. בכתב התביעה מצויינות העובדות כי החברה השתמשה בשמה ותמונתה של דואק ללא ידיעתה וללא הסכמתה.