ענהאל שמואלי התפוצצה על השנאה לדתיים: "הכל בגלל ממשלה. זה נראה לכם הגיוני?"

ענהאל שמואלי נחרדת מהמצב במדינה, וחוששת ממלחמת אחים אמיתית. בחשבון האינסטגרם שלה היא משתפת את עוקביה בתחושותיה, וחושפת חוויה אישית שעברה, "ניגשה אליי אישה ואמרה לי, 'אתם הורסים לנו את המדינה'"

חדשות כיפה חדשות כיפה 16/01/23 12:43 כג בטבת התשפג

ענהאל שמואלי התפוצצה על השנאה לדתיים: "הכל בגלל ממשלה. זה נראה לכם הגיוני?"
ענהאל שמואלי , צילום: ללא

לענהאל שמואלי, מנטורית ויועצת זוגיות, נמאס לשתוק. לאחרונה התעצמה היריבות בין הימין והשמאל בעקבות עלייתה של הממשלה החדשה והרפורמה לשינוי מערכת המשפט, והוכיחה את עצמה בהפגנות בירושלים ובמרכז הארץ. ידוענים ואושיות רשת רבות הביעו תמיכה בהפגנות, אך לבלוגרית הדתיה היה משהו אחר להגיד.

"אתם הדוסים הורסים לנו את המדינה"

בחשבון האינסטגרם שלה בחרה שמואלי לשתף את עשרות אלפי עוקביה בתחושותיה. "בוא נגיד את זה בקול רם ובלב כואב", היא כתבה בסטורי, "יש פה הסתה נגד דתיים, נקודה". המנטורית הוסיפה ושיתפה בחוויה אישית שלה, כשבאחד האירועים ניגשה אליה אישה מכובדת ואמרה לה, "אתם הדוסים הורסים לנו את המדינה". המקרה הזה הזכיר לשמואלי את הרופא שאמר לה שהיא משריצה ילדים, והחזיר אותה לאותן תחושות זעזוע. 

"מה אנחנו, בובות על חוטים?"

שמואלי מזהירה מהמצב שהגענו אליו. "שנאה בשנאה, הכל בגלל ממשלה. זה נראה לכם הגיוני?" היא מוחה, "מה אנחנו, בובות על חוטים?". שמואלי ממשיכה ומשתפת שהמצב איום ונורא, ומסבירה שחייבים לשים גבול לפני שנגיע למצב של מלחמת אחים. "ממשלה היא זמנית", מסכמת האושיה, "מה שיש בינינו זה לא זמני".