"משאיר לכם למעלה מ-40 פרקים במנהיגות": מתנת הפרידה של כוכבי

הרמטכ"ל היוצא הוציא לאור את ספרו: "אחריך! מנהיגות יוצרת משמעות" העוסק במנהיגות ובפיקוד צבאי המבוסס על הרצאות, שיחות ודפי מפקד שכתב לאורך 40 שנות שירותו בצה"ל

אביה טובי אביה טובי, חדשות כיפה 15/01/23 19:47 כב בטבת התשפג

"משאיר לכם למעלה מ-40 פרקים במנהיגות": מתנת הפרידה של כוכבי
צילום: Tomer Neuberg/Flash90

מחר (ב') צפוי הרמטכ"ל ה-22 של צה"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, לסיים את תפקידו אחרי ארבע שנים סוערות ומאתגרות, לקראת פרשיתו והעברת השרביט להרצי הלוי, ערך הרמטכ"ל סבב ראיונות פרישה. הערב פורסם ספרו  של כוכבי, העוסק במנהיגות ובפיקוד צבאי, בהנעת אנשים וטיפוחם.

"חיילי צה״ל ומפקדיו, מצורף ספר הדרכה דיגיטלי הנכתב על ידי הרמטכ"ל ה-22 של צה"ל, רב-אלוף אביב כוכבי, העוסק במנהיגות ובפיקוד צבאי, בהנעת אנשים וטיפוחם. החיבור מבוסס על הרצאות, שיחות ודפי מפקד שכתב הרמטכ"ל לאורך 40 שנות שירותו וכולל תובנות משירותו הצבאי כמפקד וכרמטכ"ל", נכתב בהודעה.

הרמטכ"ל בפרידה מזרוע היבשה, בתרגולת קפיצה ממסוק וגלישה בחבל

הרמטכ"ל בפרידה מזרוע היבשה, בתרגולת קפיצה ממסוק וגלישה בחבל צילום: דובר צה"ל

שירתי בצה"ל ארבעים שנה, קיבלתי הרבה ואני משאיר לכם למעלה מ40 פרקים במנהיגות

בהקדמה כתב כוכבי כי "השנים עוברות, אני עובר מתפקיד לתפקיד ולא מפסיק ללמוד את סודות המנהיגות, אתגריה, הלכותיה וכלליה. אני לומד ומלמד: בתפקידי כרמטכ"ל היקף השיחות בנושא המנהיגות התרחב באופן מיוחד, במפגשים פורמליים ולא פורמליים, ביחידות, בקורסים, עם מפקדים צעירים ומפקדים ותיקים, בסדיר ובמילואים, בחדרי דיונים ומסביב למדורה. התחושה שהלכה והתחזקה אצלי היא שהיכולת שלי להעביר את ידיעותיי ואת ניסיוני בנושא לרבים מכם היא מוגבלת, ושהנושא הכה חשוב ומרכזי הזה מצריך זמן רב יותר מזה שמוקצה ל'שיחת מפקד'. המסקנה הייתה אחת: עליי להתיישב ולכתוב עבורכם את הבנותיי ולהציע לכם את ניסיוני. קיבלתי מצה"ל הרבה, חובתי לתת".

עוד הוסיף ואמר כי "אפשר ללמוד מנהיגות ואפשר לפתח כישורי מנהיגות. מנהיגות טבעית היא יתרון, אבל איננה תנאי הכרחי. כל מנהיג, טבעי או פחות, חייב ללמוד ולהתפתח, להעמיק בנושא, ללמוד שיטות ולפתח מיומנות וכישורים. זו מטרת החיבור. הדברים שכתבתי הם כאמור פרי ניסיוני, הצלחותיי ושגיאותיי. הם נובעים מתוך רצון עז להעביר לכם את הידע שצברתי, רצון לסייע לכם להצליח, ומתוך ידיעה שלא בכל מה שכתבתי הצלחתי. כולנו חייבים להמשיך ללמוד את נושא המנהיגות, להיות ביקורתיים כלפי עצמנו ולהשתנות, תוך ידיעה שאפשר להמשיך ולהתפתח ולהיות מנהיגים טובים יותר.שירתי בצה"ל ארבעים שנה, קיבלתי הרבה ואני משאיר לכם למעלה מארבעים פרקים במנהיגות".