משרד החוץ בערבית שיתף את תמונותיהם של השרים המרוקאים: "גאים בשורשים"

חשבון הטוויטר הערבי של משרד החוץ שיתף את תמונותיהם של שישה שרים ממוצא מרוקאי המכהנים בממשלה: "מהווים קישור בין ההיסטוריה העתיקה של יהודי מרוקו לבין מדינת ישראל המודרנית והמפותחת" | מי השרים ברשימה?

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/01/23 15:52 כב בטבת התשפג

משרד החוץ בערבית שיתף את תמונותיהם של השרים המרוקאים: "גאים בשורשים"
נתניהו במימונה, צילום: שרון רביבו

אחרי הקמת הממשלה, משרד החוץ שהיה בידיו של יאיר לפיד עבר לאלי כהן. כהן, שהגיע למקום השני בפריימריז הליכוד, יחלוק את התפקיד עם ישראל כ"ץ שמונה בינתיים לשר האנרגיה. למשרד יש חשבונות רבים ברשתות החברתיות, ובין היתר הוא מתחזק חשבון טוויטר בשפה הערבית. פוסט מפתיע עלה שם הבוקר (א').

"הישראלים גאים בשורשיהם"

בחשבון הטוויטר של משרד החוץ בערבית, לו יש כמעט חצי מיליון עוקבים, שותפה הבוקר (א') תמונה של שישה מתוך שרי הממשלה: אריה דרעי, מירי רגב, יעקב מרגי, עידית סילמן, משה אבוטבול ומיקי זוהר; שזכו לכיתוב תחת תמונתם בערבית.

לתמונות צורף טקסט בערבית: "הישראלים גאים בשורשיהם, שישה מהשרים בממשלה החדשה הם ממוצא מרוקאי, משמרים את מורשת אבותיהם ומהווים קישור בין ההיסטוריה העתיקה של יהודי מרוקו לבין מדינת ישראל המודרנית והמפותחת".

מנכ"ל חדש למשרד החוץ

נזכיר כי הבוקר (א'), אחרי שמנכ"ל משרד החוץ, אלון אושפיז הודיע לשר אלי כהן על רצונו לפרוש מהתפקיד, החליט השר למנות את רונן לוי למנכ"ל החדש. לוי הידוע בכינוי "מעוז" עקב תפקידיו הרגישים בשירותי המודיעין של המדינה, שירת בעברו בשב"כ ושנים האחרונות צבר ניסיון רב בתפקידיו במל"ל, כולל מול מדינות שכנות ומדינות להן אין יחסים עם ישראל.