מאברא קדברא אלוקי לנפש האדם: התובנה של סיון רהב מאיר מספר בראשית

השבוע נסיים לקרוא את ספר בראשית, סיון רהב מאיר משתפת את הדבר המרכזי אותו היא לוקחת עם סיומו של הספר ומביטה עמוק ליחסים המשפחתיים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/01/23 09:27 יג בטבת התשפג

מאברא קדברא אלוקי לנפש האדם: התובנה של סיון רהב מאיר מספר בראשית
סיון רהב מאיר. ארכיון, צילום: אוניברסיטת אריאל

חזק חזק ונתחזק: השבת יקראו בבתי הכנסת ת הפרשה האחרונה של ספר בראשית. אשת התקשורת סיון רהב מאיר לוקחת מהספר הזה משהו אחד פשוט - המשפחה. מאיר אומרת בסרטון שפרסמה באינסטגרם, כי הספר אמנם מתחיל בתנופה אדירה עם בריאת העולם, אבל מסתיים בענייני יחסים, יחסים בין אחים ובים ילדים והורים ומכאן שואבת רהב מאיר את הדבר העיקרי מספר בראשית.

הפוסט של רהב מאיר:

המשימה שספר בראשית נותן לנו

"זהו זה קורה, מזל טוב, ספר בראשית מסתיים" היא פותחת את הסרטון וממשיכה, "וכמו שאומרים בסיומו של חומש, חזק חזק ונתחזק". "במה נתחזק?" היא שואלת ואז מסבירה, "הספר הזה התחיל בבריאת העולם, בתנופה אדירה בבום, באברא קדברא אלוקי. ואיך הוא מסתיים? בדברים הכי עמוקים באמת בנפש האדם, ביחסים בין יוסף לאחים שלו, בין יעקב לבנים שלו בסוף הספר הדרמטי הזה מסתיים בזה שמשפחה צריכה לחיות ביחד, זאת המשימה שלנו".

"בראשית ברא אלוקים את המשפחה שלנו"

רהב מאיר מוסיפה בסיום הסרטון: "ואת זה ניקח ובזה נתחזק בסיומו של ספר בראשית, נסתכל מסביב לדור שנעלינו ולדור שמתחתינו, ולמי שמצדנו הורים, אחים, סבא, סבתא ונתחזק בקשר המשפחתי הזה שהוא זה שמסיים. משפחה מאוחדת, משפחת יעקב אבינו, ככה מסתיים הספר הראשון בתורה, בראשית ברא אלוקים את המשפחה שלנו".