סמוטריץ' החליט: הסרוג שיהיה האיש החזק באוצר

שר האוצר בצלאל סמוטריץ' החליט למנות את עו"ד שלומי הייזלר לכהן כמנכ"ל משרד האוצר. בשנה וחצי האחרונות שימש הייזלר כיו"ר מטה התכנון הלאומי | הייזלר: "המשימה העומדת לפניי מאתגרת"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/01/23 11:41 יא בטבת התשפג

סמוטריץ' החליט: הסרוג שיהיה האיש החזק באוצר
הייזלר, מנכ"ל חדש לאוצר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90, לע"מ

סמוטריץ' במינוי ראשון: שר האוצר החליט, עורך הדין הסרוג שלומי הייזלר יכהן כמנכ"ל משרד האוצר. בהודעה על המינוי כתב סמוטריץ': "אנחנו מתחילים את העבודה על בניית תקציב מדינה אחראי". הייזלר שירת בעבר בפרקליטות ועבר גם במשרד המשפטים.

האתגרים שיעמדו לפתחו של הייזלר

"שלומי הוא מנהל ערכי, מוכשר וחכם, שמגיע עם ניסיון רב בעשיה הממשלתית" כתב סמוטריץ',  "הרקע וההבנה המעמיקה שלו בתחומי המקרקעין, התכנון והתשתיות יסייעו לנו בקידום מואץ של רפורמות בתחום התשתיות תומכות הצמיחה והדיור. אני מודה לשלומי על התגייסותו למשימה".

סמוטריץ' הוסיף את האתגרים הגדולים שעומדים בפניהם וכתב: "אנחנו מתחילים את העבודה על בניית תקציב מדינה אחראי ומוטה צמיחה ותשתיות ועם הרבה בשורות לאזרחי ישראל, ומצמידים לו שורה של רפורמות מבניות במשק להסרת חסמים, מאבק בריכוזיות, וקידום תחרות ומנועי צמיחה. אני מבקש לאחל למנכ"ל המיועד הצלחה גדולה. יחד בעזרת השם נעשה הרבה טוב למען מדינת ישראל".

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ', קיבל כמעט כל מה שרצה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

החל את שירותו הציבורי בפרקליטות המדינה

המנכ"ל המיועד אמר: "אני מודה מאוד לשר על האמון שניתן בי. המשימה העומדת לפניי מאתגרת וחשובה מאין כמוה ובע"ה, ומתוך שיתוף פעולה עם כלל ראשי המשרד ועובדיו המסורים, נפעל להצלחת מדינת ישראל ולרווחת אזרחיה".

עו"ד שלומי הייזלר, בעל תואר ראשון ושני במשפטים, החל את שירותו הציבורי בפרקליטות המדינה במחלקה האזרחית בפרקליטות מחוז ירושלים ובמחלקה הפיסקאלית בפרקליטות המדינה. הייזלר ניהל במשך שש שנים את הרשות לרישום והסדר זכויות מקרקעין במשרד המשפטים, והוביל את המהפכה המקוונת בטאבו. בשנה וחצי האחרונות שימש הייזלר כיו"ר מטה התכנון הלאומי.

אסף צלאל, מנכ"ל משרד החינוך

אסף צלאל, מנכ"ל משרד החינוך צילום: דובר צה"ל

המנכ"ל החדש של משרד החינוך שוחרר משירות קבע במיוחד

שר החינוך ח"כ יואב קיש מינה למנכ"ל למשרדו את תא"ל אסף צלאל שנענה בחיוב לבצעה ויוביל את משרד החינוך בשנים הקרובות. תא"ל צלאל (45) הוא טייס קרב פעיל והוא נאלץ לקבל את אישור הרמט"כל לשחרור מיידי מהצבא. ראש המטה הכללי, רא"ל אביב כוכבי, נענה לבקשת שר החינוך ובהסכמת שר הביטחון אישר את פרישתו המיידית של הקצין משירות קבע ארוך ומשמעותי בצה"ל.